Ekonomiassistent kundreskontra

Ekonomiassistent kundreskontra

Arbetsbeskrivning

Intraservice är Göteborgs Stads interna serviceorganisation. Vår uppgift är att bidra till att göra det enklare att arbeta i Göteborgs Stads olika verksamheter. Vi är inne på en spännande resa med nya uppdrag och ansvarsområden, vilket gör att vi behöver fler kompetenta och engagerade kollegor. Idag är vi drygt 700 anställda.
Läs mer om oss på http://www.goteborg.se/intraservice

ARBETSUPPGIFTER
Vi är Göteborg! Nu behöver vi dig som älskar siffror och människor och kan bidra med din erfarenhet av arbete inom kundreskontraprocessen.
Enheten Redovisningstjänster består av cirka 45 medarbetare, vars uppdrag är att ge ett professionellt stöd inom ekonomitjänsterna, till flera av Göteborgs Stads förvaltningar och bolag. Vi ger support och stöd genom att besvara och handlägga ärenden via telefon och e-post, vardagar mellan klockan 08:00-16:30. Inom verksamhetsområde ekonomi och operativt inköp finns även enheterna ekonomi och ledningsstöd.
Vi behöver nu rekrytera en ekonomiassistent, vars uppdrag är att utföra arbetsuppgifter
inom kundreskontraprocessen samt vara delaktig i löpande redovisning och övriga administrativa
uppgifter. I den här tjänsten ingår även ett samordnande uppdrag som handlar om att tillsammans med kollegor och chef, bidra till utvecklingen av enhetens processer, rutiner och arbetssätt.



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning inom ekonomi eller liknande gymnasial utbildning som vi bedömer relevant.
Du har minst 3 års erfarenhet av arbete inom kundreskontraprocessen och har även erfarenhet av arbete inom redovisning. Du har också goda kunskaper i Office-paketet generellt, med mycket goda kunskaper i Excel.

Vi ser det som meriterande om du har:
• eftergymnasial utbildning inom ekonomiområdet
• erfarenhet av att arbeta med leverantörsreskontra i ekonomisystemet Unit4 Agresso och Visma Proceedo eller liknande system
• dokumenterad erfarenhet av att arbeta med momsredovisning
• erfarenhet av samordnande roller

Som person har du intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att hitta lösningar. Du har förmågan att delge information och idéer, såväl muntligt som skriftligt.
Tiden använder du effektivt och du arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du ser till att arbetet slutförs och följer upp resultatet. Du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt se möjligheter i förändringar.

Som medarbetare på Intraservice delar du självklart stadens gemensamma förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt.
På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som kontinuerligt utvecklas och förändras. Hos oss får du stora möjligheter till kompetensutveckling och kreativt arbete. Vi erbjuder dig flexibel arbetstid för att du ska kunna få balans mellan arbete och privatliv. Intraservice har ett aktivt hälsoarbete och du erbjuds olika friskvårdsförmåner.
Vi vill att Intraservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi vet att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.


ÖVRIGT
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs Stad , Intraservice
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 juni 2021
  • Ansök senast: 6 juli 2021

Liknande jobb


20 december 2024