OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsområde
Ekonomiassistent kundreskontra ansvarar för löpande arbete med kundreskontra.
Arbetsuppgifter · Avstämning kundreskontror vid bokslut · Kundinbetalningar · Kundregister, registervård Scala · Krav- och inkassohantering, administration av företagsrekonstruktioner samt konkurser hos kund · Upplägg av fordonsfinansiering · Administration av fordonsparken · Bokföring av leasingkostnader och övriga fordonskostnader · Långtidsarkivering av bokföringsmaterial · Administration av E-fakturering och nyupplägg därav · Underhåll av kreditpolicy · Rapportering samt inbetalning till Skatteverket · Intrastatrapportering
Rapportvägar Ekonomiassistent kundreskontra rapporterar till redovisningschef.
Kvalifikationer För rollen krävs minst gymnasial examen inom ekonomi, med inriktning redovisning, samt tidigare erfarenhet av arbete med redovisning. Bemanningen är på heltid, startar omgående och pågår till slutet av december med möjlighet till förlängning.
Låter det intressant, har du frågor?
Hör av dig till Konsultchef
Annelie Bergwall-Larsson på telefon 076-609 22 88
Välkommen med din ansökan!Din ansökan med CV och ditt personliga brev vill vi ha snarast,dock senast den 17/7 2022.
Urval sker löpande.