OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
FREJA Transport & Logistics i Malmö (Stora Bernstorp) rekryterar nu en engagerad och självgående Ekonomiassistent inriktad mot kundreskontra. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträdesdatum kan anpassas efter din nuvarande uppsägningstid.
Vill du arbeta i ett framgångsrikt och kundorienterat bolag? Vill du ha ett tydligt självständigt ansvar samtidigt som du jobbar på en avdelning präglad av en tydlig teamanda? Då kan detta vara tjänsten som du söker.
Välkommen med din ansökan via Poolia.se så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval.
Om tjänsten
Du erbjuds en utvecklande tjänst med många interna och externa kontakter.
Som Ekonomiassistent inriktad mot kundreskontra kommer du att ha följande arbetsuppgifter:
• Viss fakturering
• Inbetalningar
• Påminnelser och dröjsmålsfakturering
• Samarbete med inkassobolag
• Upplägg och administration av grunddata för kunder
• Administration gällande försäkring av vissa fakturor
• Bistå både externt mot kunder och internt mot andra avdelningar vid fakturafrågor
• Bistå vid utveckling av processer och rutiner inom kundreskontraområdet
• Allmän administration (exempelvis posthantering)
Du ingår i ekonomiavdelningen som totalt har 11 personer i Malmö och Helsingborg. Du rapporterar till Ekonomichefen.
Vem är du?
Vi är flexibla med din utbildningsbakgrund och kan tänka oss dig som har en gymnasieutbildning eller har gått en YH-/KY-utbildning inriktad mot redovisning alternativt att du har en högskoleutbildning inom ekonomi.
Vi tror att du har minst 2 3 års relevant erfarenhet från självständigt arbete med liknande arbetsuppgifter inom kundreskontra. Har du längre erfarenhet ser vi positivt på detta.
Flytande svenska i tal och skrift är en förutsättning för tjänsten. Du har minst normalgoda kunskaper i engelska. Du har minst normalgoda kunskaper i Excel och Word.
Tidigare erfarenhet från transport-, spedition- eller logistikområdet är värdefullt.
Vi ser positivt på om du har ett intresse av att fortlöpande vidareutveckla processer och rutiner.
För tjänsten krävs att du kan hantera många arbetsuppgifter samtidigt och slutföra dessa inom givna deadlines.
Som en person är du effektiv, strukturerad, självgående, noggrann och ansvarstagande. Det är en fördel om du har lätt för att samarbeta och att du är lösningsorienterad samt flexibel. Vidare kan du prioritera och planera ditt eget arbete.
FREJA tillämpar 6 månaders provanställning.
Om verksamheten
FREJA grundades 1985 och är ett av Nordens största privatägda transport- och logistikföretag. Genom strategiskt placerade kontor i Danmark, Sverige, Norge, Finland, Polen och Kina arbetar vi löpande med att utveckla och erbjuda skräddarsydda logistiktjänster.
Vi är stolta över att erbjuda våra kunder en tillförlitlig personlig service, flexibla och effektiva transport-, logistik- och lagerlösningar. Målet är att tillföra värde för våra kunders verksamhet – för vi vet, att våra kunders framgång är en förutsättning för vår egen succé.
Läs mer på https://www.freja.com/se/
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Noren
Anna Tannerfalk
040-6433937
Anna Tannerfalk
Peder Bjursten
073-944 54 60
Marie Engdahl
0721-880213
Marie Norén
072-0742012
Disa Fanto Börjesson
040-6433936
Peder Bjursten
+46 73 944 54 60
Disa Fanto Börjesson
Disa Fanto Börjesson
0766-775336