Ekonomiassistent Kundreskontra / Credit Controller

Ekonomiassistent Kundreskontra / Credit Controller

Arbetsbeskrivning

Office Depot är en av världens största leverantörer av kontorsvaror. Med vårt unika helhetserbjudande av kontorsvaror och tjänster är vi kontorets One Stop Shop vilket ger våra kunder ett enklare och mer hållbart kontorsliv. Försäljningen i Sverige sker via vårt butiksnät, regionsäljare, e-handel och via vårt kundcenter. Office Depot erbjuder inte bara alla tänkbara förbrukningsvaror till kontoret, utan även tjänster, möbler, profilprodukter, utskriftslösningar, kaffemaskiner och mycket mer. Office Depot Svenska AB omsätter drygt 1 miljard sek och har ca 300 medarbetare. Mer information om Office Depot finns på www.officedepot.se
Vill du arbeta i ett bolag med ambitiösa tillväxtmål och där du ansvarar för en viktig del av vår verksamhet och trivs i kontakt med många människor? Då kan du vara vår nästa ekonomiassistent kundreskontra/credit controller!
Vi erbjuder
På Office Depot brinner vi för att hjälpa våra kunder till ett enklare och mer hållbart kontorsliv. Vår företagskultur präglas av glädje, engagemang, ett brinnande intresse för våra kunder och vår affär. Vi har ett starkt fokus på mångfald, jämlikhet och hållbarhet – och allt utgår ifrån våra värderingar. Som anställd hos oss får du arbeta i en miljö där vi sätter starkt värde i vår personal. Vi är helt övertygade om att det är just vår kultur som gör oss unika. Vi har en spännande resa framför oss där vårt fokus är att skapa värde för våra kunder genom att expandera vårt redan breda sortiment. Vi erbjuder dig att jobba med ett starkt välkänt varumärke i en flexibel organisation där vi alla jobbar mot gemensamma mål. Och utöver detta så får du möjlighet att jobba på ett företag där vi har väldigt roligt tillsammans!
Om rollen
Vi söker dig som är ansvarsfull, duktig på att kommunicera, trivs med att ge service - Du trivs även med och är van vid att administrera och registrera stora mängder data. Du är kundorienterad och vill gärna vara med och effektivisera rutiner/processer. Som person är du en strukturerad, serviceinriktad lagspelare med en mycket god förmåga inom kommunikation och service. En vanlig dag som ekonomiassistent på kundreskontra innehåller tillexempel
Vårda kundregister och underhålla kreditgränser enligt företagets policy.
Daglig telefonkontakt med kunder beträffande utestående betalningar och reskontrasjusteringar – du är ett kundserviceproffs!
Utbilda/stödja verksamhet inom kundområdet, såväl internt som externt på ett positivt och pedagogiskt sätt
Boka inkommande/utgående betalningar, göra kontoavstämningar och vara ett stöd till redovisningsavdelningen
Kreditbedömningar, krav/inkassohantering, hantera konkurser/rekonstruktioner
Upprätthålla god kommunikation, gott bemötande och god kontakt med interna och externa parter
Vara ambassadör för att skapa en god kundupplevelse
Delta i projekt och initiativ med målsättning att förbättra kundreskontraavdelningens interna rutiner och processer.

Om dig
Lämplig utbildning och erfarenhet av liknande roller
God analytisk förmåga
Mycket goda Excel kunskaper
Erfarenhet från kreditbedömning och riskbedömning
Förmåga att upprätthålla goda relationer med övriga avdelningar – din kommunikationsstil är någonting du är stolt över
Erfarenheter av att hantera stora dataflöden
Positiv, serviceinriktad och förmåga att kunna ge en god kundupplevelse
Är obehindrad i svenska och engelska

Du har ett genuint intresse för ekonomi och du gillar att analysera och tolka finansiella data samt har lätt för att kommunicera på ett mycket professionellt sätt. Du är lösningsorienterad och är inte rädd för att ta dig an nya utmaningar.
Om Tjänsten
Du kommer ingå i finansavdelningen och rapportera till vår redovisningschef. Tjänsten är en heltidstjänst placerad på vårt huvudkontor i Solna, Stockholm. Tillträde enligt överenskommelse.
Frågor och ansökan
Urval och intervjuer sker löpande så varmt välkommen med din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag är den 4 december 2020 men vi kan komma att tillsätt rollen innan det. Vid frågor är du välkommen att kontakta redovisningschef Titti Cederlid på titti.cederlid@officedepot.eu (Observera att inga ansökningar sker via mail utan endast via rekryteringsverktyget)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Office Depot .
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 november 2020
  • Ansök senast: 4 december 2020

Besöksadress

Klostergatan 38
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


20 december 2024