OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Var med och gör Sveriges bästa kommun ännu bättre. Danderyds kommun erbjuder gemenskap, utveckling och delaktighet på jobbet. Vi gör skillnad och skapar värde i vardagen i dialog med alla som lever, bor och verkar här. Genom närhet och korta beslutsvägar får du möjlighet att ta ansvar och jobba med både delar och helhet i ditt yrke. Här växer vi tillsammans med engagerade invånare, företag och kompetenta kollegor i trädgårdsstadens vackra miljö. Ta steget till ett utvecklande och hållbart arbetsliv i en lagom stor kommun nära allt.
Vi på ekonomiavdelningen är en härlig blandning av kompetenta medarbetare i olika åldrar. Vi arbetar bland annat med redovisning, upphandling, och verksamhetsstyrning.
Då en av våra ekonomiassistenter går vidare till nya utmaningar söker vi en ny medarbetare. Redovisningsenheten består idag av fem medarbetare varav en redovisningschef, två ekonomiassistenter och två redovisningsekonomer.
Vi tänker helhet, samarbete och vi har en vilja att hjälpa varandra för att nå våra mål. Vi ser positivt på att du kommer med egna initiativ och förslag på förbättringar och effektiviseringar. Danderyds kommun har under hösten gjort ett aktivt ställningstagande att anställda erbjuds möjlighet att efter överenskommelse med sin chef arbeta en stor del av arbetstiden på distans där så bedöms möjligt.
Redovisningsenheten söker nu en erfaren och driven ekonomiassistent med intresse för utveckling och system. Välkommen med din ansökan!
ARBETSUPPGIFTER
Som ekonomiassistent för kundreskontran kommer du att ha ett helhetsansvar för kundreskontraflödet, vilket innebär en variation av arbetsuppgifter. I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår bland annat följande:
• Manuell fakturering/kreditering enligt debiteringsunderlag
• Filfaktureringar
• Kassahantering
• Autogiro
• Löpande bokföring i vårt dotterbolag
• Avstämning av kundreskontran
• Kundinbetalningar och kassaavstämning
• Påminnelsehantering
• Kontakt med inkassobolaget
• Underhåll kundregister
• Support via telefon och mail
• Behjälplig med övriga förekommande arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen
• Back-up för leverantörsreskontran
• Hantering av ekonomiavdelningens post tillsammans med assistenten för leverantörsreskontran
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, samt erfarenhet av enklare redovisning.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet som vi bedömer som likvärdig.
• Minst 3 års erfarenhet av reskontraarbete.
• Erfarenhet av enklare redovisning.
• Har tidigare arbetat i något av de större affärssystemen och Officepaketet.
• Du behärskar obehindrat svenska i tal och skrift.
Vi söker en lösningsorienterad person som snabbt sätter sig in i nya problem och finner lösningar. Du har lätt för att samarbeta med såväl ditt närmsta team som medarbetare och chefer i kommunen. Du är serviceinriktad och fokuserar alltid på det gemensamma målet. I ditt arbetssätt är du strukturerad vilket innebär att du på ett kvalitetsmedvetet och ansvarsfullt sätt arbetar enligt en tydlig process och slutför inom deadline med hög kvalitet.
Provanställning kan komma att tillämpas.
ÖVRIGT
Danderyds kommun strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med många trevliga och kunniga medarbetare. Besök gärna vår jobbportal https://www.danderyd.se/ovriga-verksamheter/jobb/ om du vill veta vad våra chefer säger om kommunens uppdrag och utvecklingen framåt. Här kan du också samla information, bland annat om våra förmåner. Mer information om vår verksamhet hittar du på www.danderyd.se.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Danderyds kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande önskar vi att du skickar in din ansökan digitalt enligt ovan.
Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ekonomichef Cecilia von Sydow
08-568 910 03
Upphandlingschef Kettlyn Jöesaar
08-56891058