OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en ekonomiassistent med inriktning mot kundreskontra till uppbyggnad av en ny ekonomiavdelning. Läs mer här!
Vi söker nu ekonomiassistenter för anställning till ett internationellt företag i Malmö för uppbyggnad av deras ekonomiavdelning. Vi söker framför allt dig med erfarenhet av kundreskontra men vi söker även ett antal personer till leverantörsreskontra, som finns att söka i separat annons.Låter det intressant? Varmt välkommen med din ansökan!
VAD KAN VI ERBJUDA DIG?
Här får du möjlighet att vara med från starten av en ny ekonomiavdelning. Du erbjuds att följa med på en mycket spännande resa tillsammans med drivna och ambitiösa kollegor där det sällan är långt till skratt.
Kunden är ett anrikt och framgångsrikt företag i grossistledet på den nordiska marknaden. Företaget har en ledande marknadsposition i Norden och en stark position på den europeiska marknaden inom segmenten Facility och Safety Solutions. Företaget har specialiserar sig på att förse sina kunder med produkter och tjänster som förbättrar effektiviteten och säkerheten som bidrar till framgångsrik verksamhet för kunden.
DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER
Kunden ska bygga upp sin ekonomiavdelning i Malmö och behöver i samband med detta anställa en ekonomiassistent till kundreskontra. I rollen som ekonomiassistent får du vara delaktig i att utveckla kundreskontraprocessen. Arbetsuppgifter så som fakturering, kravhantering, inbetalningar, betalningsvillkor, bokslutsarbete, inkassoärenden, kredithantering och bedömning av kunders betalningsförmåga ingår i rollen. Huvudsakliga uppgifter består av att minimera risker och kreditförluster och säkerställa att kreditgivning sker till kunder som driver vårt bolag i rätt riktning.
ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ
Du kommer att bli en del av en ny ekonomiavdelning hos vår kund i Malmö. Observera kort ansökningstid så vänligen skicka in din ansökan snarast då intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.
VEM ÄR DU?
Vi tror att du har ett antal års erfarenhet av liknande positioner och en ekonomisk gymnasieutbildning. Som person är du driven och framåt och ser det som en spännande utmaning att få vara med på resan att bygga upp och vidareutveckla kundreskontra funktionen. Detta innebär att du är delaktig i att förfina och effektivisera processer och rutiner. Som person är du noggrann, har sinne för ordning och reda samt är van att jobba i ett högt tempo. Du är serviceinriktad och förstår vikten av både intern och extern service. Du är en god kommunikatör som trivs med att ha kontakt med kunder. Du har förmågan att fatta relevanta beslut samt arbetar proaktivt och målorienterat.
Vi kommer att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna i denna rekrytering. Då grossistverksamheten är global är engelska ett krav för att kunna kommunicera i såväl tal som skrift. Vi ser gärna att du har jobbat med SAP sedan tidigare och är en van användare av Excel. Har du jobbat med Bison och Pyramid och/eller har erfarenhet från grossistverksamhet ses detta som meriterande för tjänsten.
INTRESSERAD?
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Jeanette Wahrenberg 070-7765091 eller Patrik Lilja 070-9810048. Att ansöka tar endast ett par minuter och du behöver enbart uppge kontaktuppgifter samt bifoga ditt färdiga CV och ansökningsbrev. Följ anvisad länk.Som en del i TNG:s och Invicis rekryteringsprocess genomförs bakgrundskontroll på slutkandidat.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac
Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström
Marcus Eriksson
Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07