OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 7 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.
Om företaget:
Vår kund är ett väletablerat internationellt företag med huvudkontor i Osby. Företaget tillverkar pedagogiska hjälpmedel till skolor och förskolor och är idag marknadsledande i Norden.
För kunds räkning söker vi nu en ekonomiassistent till huvudkontoret i Osby. Mer information ges om företaget vid ett eventuellt intervjutillfälle!
Arbetsuppgifter:
I rollen som ekonomiassistent på kontoret i Osby är du en del av företagets Shared Service Center och arbetar med brett ekonomiarbete mot den danska marknaden. Du är ansvarig för Danmark och arbetar med kundreskontra och leverantörsreskontra. Därtill ansvarar du för avstämning av kundreskontra, leverantörsreskontra och bank. Som del av dina arbetsuppgifter ansvarar du för registrering av inbetalningar, utbetalningar och utskick av betalningspåminnelser.
Du arbetar i nära samarbete med ekonomiavdelningen i Danmark och ingår i ett team med fyra andra kollegor på huvudkontoret i Osby.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Gymnasial utbildning inom ekonomi
• Något års erfarenhet av arbete med kundreskontra och leverantörsreskontra
• Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
• Förståelse för danska anses meriterande
Du tar stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Även om stor del av arbetsuppgifterna innebär självständigt arbete trivs du även att arbeta tillsammans med andra och ser stort värde i att samarbeta. Du är noggrann i ditt arbete och har förmågan att hålla och skapa struktur. Därtill är du uppmärksam på detaljer och upptäcker sådant som andra ofta missar. Då du blir del av en servicefunktion är du en person som uppskattar att skapa god kontakt med kunder.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Osby
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: Ekonomiassistent, ekonomi, assistent, redovisning, löpande redovisning, redovisningsassistent, reskontra, leverantörsreskontra, kundreskontra, bokföring, löpande bokföring, månadsbokslut, fakturahantering, utlägg, heltid, Osby, jobb
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund