OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en driven ekonomiassistent inom kundreskontra för kunds räkning till ett bolag i Kista. Som ekonomiassistent kommer du att få ta stort ansvar och arbeta brett i en föränderlig miljö. Du kommer att få vara en viktig del i deras gemensamma utveckling av avdelningen samt få vara med och påverka. Tjänsten är tillsvidare, inleds som konsultuppdrag på 6 månader och sedan rekrytering. Hybrid lösning.
Arbetsuppgifter
• Bedömning av stoppad order pga förfallna fakturor
• Bokslutsarbete – uppbokning befarade kundförluster, avstämning reskontra och diverse interna bokningar.
• Inkassohantering – inkassofil, inkassobetalningar, ärendehantering i Inkassobolagets portal samt inkommande mail. Konkurser, likvidationer, rekonstruktioner och betalningsföreläggande.
• Proaktiv kundkontakt
• Utredning oplacerade betalningar
• Service interna och externa kunder
Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst 2 års erfarenhet som ekonomiassistent med en kandidatexamen inom ekonomi eller likvärdig utbildning. Du ska ha erfarenhet av inkasso samt arbetat i stora flöden. Som person är du lugn, ansvarsfull, kommunikativ och lyhörd för din omgivning. Vidare har du en förmåga att planera i ditt arbete och kan arbeta effektivt samt hålla uppsatta mål och deadlines.
Det är meriterande om du har arbetat i Navision och/eller SAP. Du är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift.
Ansökan
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Klicka nedan på sök tjänsten och fyll i dina kontaktuppgifter, ange referensnamn: kundresk1122
Frågor besvaras via mail av:
helena.larsson@academicresource.se
De kandidater som går vidare i processen kommer en bakgrundskontroll samt UC göras på.
Kontaktpersoner på detta företaget
Admin.assistent Hanan Toutoundji
08-545 539 90
Rekryteringsansvarig Fanny Kjellberg
08-545 539 90
Affärsområdeschef Carin Helander
08-545 539 90
Rekryterare Sanna Löfgren
08-545 539 90