Ekonomiassistent Kundreskontra - SAP - Solna

Ekonomiassistent Kundreskontra - SAP - Solna

Arbetsbeskrivning

Vårt uppdrag:
Är du en noggrann, utåtriktad och lösningsfokuserad person som drivs av att ha många kontaktytor? Är du en fena på kundreskontra och är sugen på en ny utmaning som Credit to Cash Analyst på ett internationellt företag? Då kan tjänsten som ekonomiassistent/ ekonomikonsult hos vår kund verkligen vara något för dig!

Vår kund är ett ledande globalt företag som just nu söker en konsult som vill komma in och hjälpa till på deras ekonomiavdelning i rollen som Credit to Cash analyst. Kontoret är placerat i Solna med mycket goda förbindelser.

Detta är ett längre uppdrag, tjänsten är på heltid och möjlighet finns att arbeta både på kontoret och hemifrån.

Då detta är ett konsultuppdrag innebär det att du anställs hos oss på Avanzera och din arbetsplats är hos vår kund. Som konsult hos Avanzera kan du känna dig trygg, du har fast månadslön, betald semester och en dedikerad konsultchef som finns som bollplank under hela vår gemensamma resa.

Är du nyfiken på vad våra konsulter säger om hur det är att arbeta hos oss? Gå gärna in och läs vad våra medarbetare har givit oss för omdöme på:
https://www.reco.se/avanzera-ab


Arbetsuppgifter:
Finance & Accounting hos vår kund är ett samarbetande team med specialister som koordinerar outsourcade funktioner inom respektive område. De har många beröringspunkter med varandra och kommunikation ligger därför högt på agendan samtidigt som tempot i den internationella börsnoterade koncernen ger sig till känna dagligen.

Som Credit to Cash Analyst ansvarar du för finansiella transaktioner relaterade till kundfordringar. Du kommer att granska och se till att säkerställa att kundfordringsprocessen är korrekt hos den utlagda kundfordringsfunktionen - ett gemensamt Shared Servicecenter utanför Sverige. Uppgifterna omfattar samordning och vägledning av kundreskontrafunktionen för att säkerställa att arbetstiden läggs rätt i relevanta delar i kundreskontraprocessen.
Du kommer att vara en del av svenska ekonomiavdelningen och rapportera direkt till den svenska ekonomichefen.

Dina arbetsuppgifter kommer primärt att innefatta:
• Processägande av AR område, förbättringar och utveckling av existerande rutiner
• SOX avstämningar
• Inom bankområdet; operativ cash-pooladministration, hantering av inkommande och utgående betalningar och bankbehörigheter
• Inom kundreskontra; supporta kundservice och outsourcingpartner vid frågor
• Övervaka och stödja den dagliga bankavstämningsprocessen
• Koordinera indrivningsprocessen, administrera osäkra fordringsprocessen (IFRS 9) och avskrivningar, rapportering, etc.




Din bakgrund:
För denna roll söker vi dig med med erfarenhet av liknande tjänst. Du har intresse och förmåga av att se helheten i arbetsuppgifterna samtidigt som du är detaljfokuserad. Tjänsten innebär många olika kontaktytor med flera delar av organisationen, så det är viktigt att du är kommunikativ. Vi ser det som starkt meriterande om du har erfarenhet av SAP. Då vår kund är ett stort internationellt företag är det bra om du har erfarenhet eller intresse av att arbeta i en internationell miljö.

Om oss:
Avanzera grundades 1998. Hos oss får du en personlig konsultchef som är med dig genom hela resan från intervju till uppföljning av uppdraget. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och att vårt samarbete ska bli bra och långsiktigt.

Något som är viktigt för dig som ser dig omkring efter ett nytt jobb är att vi är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag genom Kompetensföretagen vilket innebär att vi har kollektivavtal och försäkringar vilket är en trygghet för dig bland annat genom att du har tjänstepension. En annan trygghet är att vi varit verksamma i mer än 20 år i branschen vilket borgar för att vi arbetar med långsiktiga relationer med både kunder och våra anställda. Vi är det enda bemanningsföretaget som uppmanar alla kunder och anställda att lämna omdömen om oss genom Reco. Här kan du läsa omdömen från våra anställda och våra kunder https://www.reco.se/avanzera-ab. Hoppas att du snart är en av dem som ger oss ett omdöme.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Kalzén
0700-90 54 91
Camilla Jonsson
0854528304
Helena Elvin Guillemain
0854528305
Malin Klingberg
0854528307
Malin Klingberg
08-54528307
Iren Sayar
0700-905 492
Camilla Jonsson
08 - 545 28 304
Malin Klingberg
08-54520307
Cecilia Wiborg

Malin Klingberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avanzera AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 mars 2023
  • Ansök senast: 12 april 2023

Besöksadress

Box 853, Stockholm
None

Postadress

Box 853
Stockholm, 10137

Liknande jobb


21 november 2024