Ekonomiassistent kundreskontra till Frösunda

Arbetsbeskrivning

Vi rekryterar nu en medarbetare till en ansvarsfylld kundreskontratjänst på Frösunda. Vi söker en kompetent och driven person som har erfarenhet av förbättringar av rutiner och processer. Du har arbetat länge på ekonomiavdelning och är van vid stora reskontraflöden, kontoavstämningar och månadsbokslut. Du trivs i en föränderlig miljö med varierande arbetsuppgifter samt att ha många bollar i luften. Vi kommer att intervjua kandidater löpande och ber dig därför att skicka in ditt CV redan idag.


Din utmaning

-Utföra löpande arbete inom kundreskontra från faktura till betalning
-Månadsbokslut och avstämningar på alla balanskonton som rör kundreskontra
-Bankkontoavstämningar, reserveringar och kvittoredovisning för kontantkassor
-Ta ansvar för att uträtta det löpande arbetet med faktureringsprocessen
-Delta i interna projekt och förbättringar av processer


Erfarenhet

Vi söker dig med minst tre års erfarenhet ifrån arbete på ekonomiavdelning och med redovisningskunskaper samt goda kunskaper om kundreskontraprocessen. Du har goda kunskaper i Excel och vi ser gärna att du tidigare har arbetat i Ascendo, Lime eller IFS.


Personliga egenskaper

Som person är du noggrann, självgående och strukturerad. Du är självständig, flexibel och genomför ditt arbete ansvarsfullt även när arbetsbelastningen är hög. Du är en teamplayer, driven och har intresse och förmåga att se hela processen och föreslå förbättringar.


Frösunda

Frösunda är ett av Sveriges fem största omsorgsföretag. Men vi skiljer oss från andra då vi är övertygade om att omsorgen behöver förbättras från grunden. Vår utgångspunkt är alltid kunden - i alla lägen, även när det blir obekvämt. Med 100 procent nöjda kunder i fokus ska vi bli det absolut bästa omsorgsföretaget i Sverige. Frösunda har 8 500 medarbetare och omsätter cirka 3 miljarder årligen. Vill du arbeta med kunden i fokus och så att samhällets resurser används effektivt och ansvarsfullt? Då är du sannolikt rätt person för oss.


Gazella

Gazella arbetar med rekrytering och konsultlösningar inom områdena redovisning, ekonomi- & affärsstyrning, finans och risk & compliance. Gazella erbjuder en snabb, flexibel och preciserad konsult- och rekryteringstjänst. Genom vår strävan efter att hela tiden förbättra den tjänst som erbjuds till både kandidater och klienter, utvecklar vi branschen framåt.


Ansökan

Är det dig vi söker? Ansök via följande länk: http://www.gazel.la/2076.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gazella AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 6 juli 2016

Besöksadress

Sveavägen 21
Stockholm

Postadress

Sveavägen 21
Stockholm, 11331

Liknande jobb


20 december 2024

18 december 2024

Ekonomi-/redovisningsassistent

Ekonomi-/redovisningsassistent

17 december 2024

Junior redovisningsekonom

11 december 2024