Ekonomiassistent Kundreskontra till Infralogistics EQ, Göteborg

Arbetsbeskrivning

Infralogistics EQ AB är ett nystartat serviceföretag inom ILAB som erbjuder kvalificerade tjänster inom bla ekonomi, IT, HR och administration. ILAB är en koncern bestående av flera bolag inom infrastruktur. I dagsläget stöttar och sköter Infralogistics EQ flera av bolagen som ingår in ILAB.

Vi har erfarenhet av att leverera skräddarsydda lösningar som optimerar koncernens verksamhet och frigör resurser för kärnverksamheten. Vårt mål är att vara en pålitlig och flexibel partner för ILAB och bidra till deras framgång. Vi strävar efter att skapa långsiktiga relationer baserade på förtroende, transparens och samarbete.

I denna roll som ekonomiassistent inom kundreskontra kommer du att spela en viktig roll i vår ekonomiavdelning och vara ansvarig för att hantera våra kundfakturor. Du kommer ingå du i vårt ekonomiteam som idag består av sju medarbetare och nära samarbete med våra controllers och koncerncontrollers.

Vi är ett nystartat ekonomibolag inom koncernen, likt ett servicecenter, som i dagsläget sköter och stöttar, helt eller delvis, ekonomin för 28 bolag inom koncernen och vår växande affär gör att vi nu förstärker teamet.

Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer att inkludera:

Hantera kundreskontra och säkerställa korrekt och tidig fakturering
Följa upp obetalda fakturor och vidta lämpliga åtgärder för att säkerställa betalning
Registrera inkommande betalningar och hantera eventuella avvikelser
Skapa och upprätthålla starka relationer med kunder och samarbetspartners
Assistera vid ekonomiska rapporter och analyser
Samarbeta med andra avdelningar och ge stöd vid behov


För att vara framgångsrik i denna roll bör du ha följande kvalifikationer:

Relevant utbildning inom ekonomi eller liknande område
Erfarenhet av arbete inom kundreskontra och fakturering
God förståelse för ekonomiska principer och bokföring
Starka kunskaper i Excel och andra relevanta IT-verktyg
Noggrannhet och förmåga att arbeta självständigt
Goda kommunikationsfärdigheter på svenska och engelska, både i tal och skrift


Vi söker dig som jobbat med kundreskontra några år och känner dig trygg i denna roll. Då vi i dagsläget jobbar med många bolag inom vår koncern ser vi du trivs med många kontaktytor i din vardag. Vi jobbar i systemen Medius (leverantörssystemet) och VismaNet (ekonomisystem) och ser att du har god systemvana från dessa eller andra ekonomisystem, samt att du känner dig trygg i Excel.

Vad vi erbjuder

En stimulerande arbetsmiljö där du kommer att ha möjlighet att utvecklas och växa i din roll. Hos oss får man vara med och påverka och skapa rutiner och bygga stabiliteten för framtiden. En roll där det kommer finnas stora utvecklingsmöjligheten, då avdelningen är under snabb framfart.

Du kommer till ett härligt team som stöttar och hjälper varandra i vardagen hittar på roliga aktiviteter och hos oss hittar du alla åldrar. Du hittar oss i moderna lokaler på Importgatan, Hisings-Backa. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team och tillsammans bygga en framgångsrik ekonomiavdelning!

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Infralogistics EQ med Jerrie. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Karin Kvist på 0723 33 88 26, karin.kvist@jerrie.se

Sista ansökningsdag är 2023-09-30 men vi ser gärna att din ansökan kommer in så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jerrie AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 september 2023
  • Ansök senast: 30 september 2023

Liknande jobb


21 november 2024