Ekonomiassistent kundreskontra till internationellt tillväxtbolag

Arbetsbeskrivning

Om rollen

Till vår kund söker vi en ekonomiassistent till redovisningsavdelningen. Du kommer att sköta kundreskontran och arbeta tätt tillsammans med ansvariga säljare. Uppdraget är tilltänkt att starta under oktober månad och sträcker sig uppskattningsvis ett år framåt.

I dina dagliga arbetsuppgifter ingår:

- Månadsvis fakturering (delvis manuellt) med stort fokus på kontroll och uppföljning
- Uppföljning och dialog med säljare kring kunders betalningar samt faktureringsrutiner
- Internfakturering tillsammans med controllers
- Uppföljning av betalningar
- Kundkontakt vid utebliven betalning
- Vara behjälplig vid frågor från kund
- Veckovis avstämning och rapportering till redovisningschef


Kvalifikationer och egenskaper

Vi söker dig med tre till fem års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent med fokus på kundreskontra. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med redovisningsteamet och med kundansvariga. I din roll ingår även att sköta uppföljning av betalningar samt inkasso. Har du erfarenhet av SAP samt har erfarenhet av internationella bolag är det mycket meriterande.

Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat då bolaget verkar på en internationell marknad.

Om kunden

Vår kund är ett internationellt tech-bolag med kontor i centrala Stockholm.

Om Capega

Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se (http://www.capega.se/) och ta en första kontakt.

Konsult hos Capega

Som konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension.

För mer information om nya tjänster, besök vår LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/76341207/admin/) eller www.capega.se (http://www.capega.se/)

Ansökan och kontakt

Vi ser gärna att du ansöker omgående då konsultuppdraget skall påbörjas per omgående.

Frågor kring tjänsten besvaras av Affärskonsult Magnus Holmqvist.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Capega
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 september 2021
  • Ansök senast: 11 mars 2022

Liknande jobb


21 november 2024