OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du jobbat med kundreskontra? Är du strukturerad och bra på att kommunicera och samarbeta? Vill du arbeta i en spännande organisation i tillväxt och utveckling?Då är detta nästa steg för dig.
Bli en av oss!
Du blir en viktig del av kundreskontra-teamet (OTC) som idag består av två tjänster. Du rapporterar till OTC & KreditTeamledare och tillhör avdelningen Accounting Center som består av ekonomi, kredit, lön och telefoni. Tillsammans är vi ett härligt gäng om cirka 20 personer som sitter i helt nya lokaler centralt i Helsingborg. Vi hanterar koncernbolag som finns i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Stora delar av vår löpande verksamhet är outsourcad.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Kontakt med våra kunder (bolag inom Bring) samt med vår underleverantör Azets/Cognizant. Vi ansvarar för kundreskontran för ca 20 Bring-bolag i Norden.
Kundreskontra, utredningar och bolagskontakt. Vi arbetar idag i Navision och OeBS (Oracle). Inom en snar framtid är det endast OeBS som gäller.
Vi söker dig som känner igen dig i följande beskrivning
Erfarenhet av liknande tjänst och/eller arbetsuppgifter
Adekvat utbildning
Redovisningskunskaper
Erfarenhet från outsourcad verksamhet
God datorvana (Officepaketet) och flytande svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Meriterande erfarenheter
Erfarenhet av system likt OeBS och gärna även Navision.
Förtrogen med regelverken i de nordiska länderna.
Personliga egenskaper
För att bli framgångsrik och trivas i den här rollen ser vi att du som person är strukturerad, noggrann och stresstålig. Du är mån om att leverera med kvalitet och har förmågan att ibland lyfta blicken från detaljerna för att se helheten. Du är trygg i dig själv och i din yrkesroll, vilket märks i dina kontakter med chefer och medarbetare. Har du dessutom en god känsla för service, en positiv attityd och god kommunikationsförmåga är det här en roll för dig. Sist, men absolut inte minst, delar du våra värderingar; att vilja mer, att ta ansvaroch att spela för laget.
Vårt erbjudande
Ett arbete i en expansiv koncern som sätter hälsa, miljö och säkerhet högt på agendan och där det finns goda möjligheter till personlig utveckling. Vi är en utmanare i en bransch som befinner sig i kraftig utveckling och förändring. Det gör att vi som koncern ständigt behöver förbättra och anpassa oss efter nya utmaningar, önskemål och krav som ställs på oss – varje dag. Genom att ta ansvar, spela för laget och ständigt vilja mer, jobbar vi hårt för att göra vardagen enklare och världen mindre för våra kunder. Det är det som präglar oss i vårt dagliga arbete och vår arbetskultur.
Omfattning och placering
Omfattning: 100%
Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Placering: Helsingborg
Skicka in din ansökan redan idag!
Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan redan idag. Om du önskar mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Katarina Ekman via e-post: katarina.ekman@bring.com alternativt tel:076-861 27 79.
Vi förbehåller oss rätten att genomföra bakgrundskontroller på slutkandidater. Vi tillämpar löpande urval och ansökningsfristen kan därför komma att stängas innan sista ansökningsdatum. OBS! Vi tar inte emot några ansökningar via e-post.
Vi strävar efter att vara en mångkulturell koncern med stor mångfald och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, kön och ålder.
Vi ser fram emot att höra ifrån dig!