OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Just nu söker vi en ekonomiassistent till kundreskontraavdelning för uppdrag hos vår kund på Tyresö. Vi söker dels dig som är nyutexaminerad och hungrig på att lära dig mer inom ekonomi, dels dig med några års erfarenhet av ekonomiarbete.
Om oss
KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.
Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör.
Arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent arbetar du på företagets kundreskontraavdelning. Rollen innefattar uppgifter så som att:
• Matcha kundinbetalningar
• Hantera återbetalningar
• Handlägga krav, inkasso, räntefakturering via vår leverantör av dessa tjänster
• Utföra viss fakturering
• Göra kontoavstämningar
• Sköta utredningar
• Uppdatera rutindokument avseende sitt eget ansvarsområde
Kvalifikationer
Vi söker dig som har 1-3 års erfarenhet av liknande tjänst. Vi ser det som meriterande om du tidigare arbetat med kund- eller leverantörsreskontra.
Vi värdesätter din personlighet och det du bidrar med till arbetsplatsen. Hos vår kund uppskattas engagemang, initiativ och en positiv inställning. Med en nyfiken inställning och lättlärd förmåga kommer du långt! Vi tror att du som söker dig till ekonomitjänster också är en person som drivs av att arbeta mot deadlines, är duktig på att prioritera och tycker om att skapa struktur i ditt arbete. Du kan även med enkelhet sätta dig in i nya system och program samt bidrar till en god stämning på arbetsplatsen.
Övrigt
Uppdraget är på heltid och tillsvidare.
Låter detta som någonting för dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kunskap- och personlighetstester samt en bakgrundskontroll kan komma att göras på slutkandidater.
Vi tar ej emot ansökningar via mail eller telefon, och hänvisar dig att söka direkt via vår hemsida. Har du frågor eller funderingar? Kontakta ansvarig rekryterare Lisa Hägglund på 08- 663 99 00
Välkommen in med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Martina Wahlgren
Hanna Benjaminson
Clara Backlund
Susanne Järleby
Anna Jardelid
Hanna Benjaminson
Susanne Järleby
Linn Arvidsson
William Ericson
Linnea Hägg