Ekonomiassistent - Leverantörsreskontra

Ekonomiassistent - Leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Våra tjänster hjälper individer och kunder inom det privata näringslivet och den offentliga sektorn att stärka sin konkurrenskraft, vilket i sin tur bidrar till en bättre fungerande arbetsmarknad och en ökad integration. Vi finns på flera orter i Sverige och är kvalitets- och miljöcertifierade.

Vi söker nu en ekonomiassistent för uppdrag i Lund.

Arbetsuppgifter

Den här tjänsten är hos ett stort företag med stora volymer fakturor. Du kommer tillsammans med två kollegor att ansvara för leverantörsreskontran och blir en del av en ekonomiavdelning på tre personer.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter;

- Leverantörsfakturor

- Ankomstregistrering och slutkontering

- Hantering vid eventuella avvikelser

- EDI rättningar

- Betalningar

- Avstämning av bankkonto

- Ta kontakt och hålla en dialog med både interna- och externa intressenter så som leverantörer och interna attester

- Utveckla och upprätthålla processen gällande leverantörsreskontra

Formell kompetens

Ekonomilinje på gymnasiet

Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i 3 år

Meriterande om du har arbetet i Unit 4 / Agressos ekonomisystem

Din bakgrund

Vi ser gärna att du har minst tre års erfarenheter av liknande arbetsuppgifter på ett medelstort eller stort företag så att du är van vid hantera det stora inflödet och det höga tempot. Denna avdelningen är uppbyggd på en automatiserad process så erfarenhet inom EDI och dess flöden underlättar.

Personliga egenskaper

Du är en självständig, framåt person som inte är rädd för att ta kontakt med andra intressenter i företaget så som attestanter och fakturagranskare i organisationen. Du är kommunikativ men trivs med att arbeta med egna ansvarsområden och att få uppgifter färdigställda.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstid/Heltid/Lund

Tillträdesdag

Andra halvan av augusti

Information

Detta är ett konsultuppdrag för en kund till Lernia som behöver avlastning från slutet av augusti tom november med möjlighet till förlängning.

För eventuella frågor

Kontakta Rekryterare Fanny Hultstrand 0722-540039 eller konsultchef Susanne Moe 0722-541154

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid!
Läs mer på lernia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin

Hanna Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 augusti 2020
  • Ansök senast: 18 september 2020

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, NYKÖPING
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


21 november 2024