OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Backer AB ingår i den svenska börsnoterade värmekoncernen NIBE Industrier och sysselsätter ca 300 personer inom utveckling, tillverkning och försäljning av intelligenta lösningar för elvärme och energireglering.Vi bedriver verksamhet på två orter i Sverige, Sösdala i Skåne och Kolbäck i Västmanland. Enheten i Sösdala utgör tillika huvudkontor för affärsområdet NIBE Element, vars verksamhet omfattar ca 60 enheter förlagda i Europa, Asien, Australien samt Nord- och Centralamerika.
Våra lösningar levereras till kunder inom flera olika branscher och fungerar som en viktig del, antingen i våra kunders färdiga produkter, eller i våra kunders tillverkande processer.
Kraven på våra lösningar är högt ställda, och flera av våra kunder är att anse som ledande inom sina respektive segment.
Backer AB, moderbolaget i det mycket expansiva Nibe Element, söker nu en erfaren ekonomiassistent att ansvara för bolagets leverantörsreskontra!
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att tillhöra företagets ekonomiavdelning som består av sju medarbetare med olika ansvarsområden. I rollen som ekonomiassistent kommer du att ha ett helhetsansvar för leverantörsreskontran.
Följande arbetsuppgifter kommer att ingå:
- Ankomstregistrera och kontera inkommande fakturor
- Ansvara för att attestflödet, dvs att rätt konterade fakturor godkänns av rätt personer i rätt tid
- Stötta övriga funktioner inom ekonomifunktionen i mån av tid och behov
- Representera leverantörsreskontran i samband med byte av ERP-system
Din bakgrund/Dina egenskaper
Du har en utbildning inom ekonomi och tre till fem års erfarenhet av liknande roll med fokus leverantörsreskontra. Du har god förståelse för hur flödet fungerar i ett ekonomiarbete och är van att jobba i en organisation med deadlines för redovisning och rapportering. Erfarenhet av ekonomiarbete från ett stort tillverkande företag ser vi det som mycket meriterande och erfarenhet av Axapta är ett plus. Du har goda kunskaper i svenska i så väl tal som skrift och kan hantera enstaka frågor på engelska. Du är också en van användare av Officeprogrammen.
Dina personliga egenskaper är viktiga för oss! Du har en positiv inställning, är noggrann och ödmjuk inför dina uppgifter. Vidare är du strukturerad, effektiv och fokuserad, ansvarstagande och har god förmåga att både planera och organisera ditt arbete och ser till att hålla deadlines.
Information och kontakt
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med start snarast möjligt enligt överenskommelse.
Är detta en tjänst för dig?
Välkommen att skicka in din ansökan snarast möjligt via Wikans hemsida, www.wikan.se. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är 9 december 2020.
För mer information eller frågor, välkommen att kontakta rekryteringskonsult Pernilla Samuelsson, 044-5906514.
Kontaktpersoner på detta företaget
Stefan Johansson
0417-77 99 81
Catharina Holgersson
0417-77 99 82
Marie Andersson
0381-48 09 51
Johanna Friberg
044-5906502
Dan Samuelsson
044-590 65 01
Lars Berntsson
044-5906505
Rune Granath
0381-480 952
Dan Samuelsson
044-5906501
Linda Uddenäs
046-5408592
Magnus Nordholm
046-5408591