OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
· Leverantörsreskontran inom Ahlstrom - Munksjö koncernen
· Löpande koppling och kontroll av varufakturor mot inköpsorder
· Registrering och kontering av omkostnadsfakturor
· Leverantörsbetalningar
· Supportera i kontering och övriga frågor kring leverantörsfakturor
· Månadsavstämningar
· Systemadministratör för vårt fakturahanteringssystem
· Vidareutvecklar samt dokumenterar arbetsprocesser och manualer relaterat till leverantörsreskontran
· Är backup för arbetsuppgifter på avdelningen vid sjukdom och ledigheter
Du kommer arbeta nära övriga kollegor på ekonomiavdelningen som totalt består av elva personer. Du rapporterar till vår Finance Service Center Manager, som har övergripande ansvar för redovisningen av fyra olika bruk som ingår i ekonomiavdelningen.
Vi arbetar i en organisation där vi hjälper varandra vid behov, men har huvudansvar för vår egen del i ett av bruken.
Erfarenhet och kompetens:
Vi söker dig som har relevant utbildning, gärna med inriktning mot redovisning.
Du har några års arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Du har god vana att arbeta självständigt, men trivs med att samarbeta med kollegor.
Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, då engelska är vårt koncernspråk.
Du får gärna ha vana av systemadministration
Din personlighet:
Det är viktigt att du kan hålla tidsfrister, samtidigt som du är en lagspelare och trivs med tidvis högt arbetstempo och snabba förändringar.
Du är nyfiken och tycker att det är kul och utvecklande med problemlösning och utveckling i jobbet.
Du är drivande och noggrann och tycker om siffror
Övrig information:
Vi letar efter rätt person och eftersträvar en mångfald i vår grupp.
Tveka inte att höra av dig för att få reda mer
Elisabeth Öhrstam
Finance Service Center Manager, Ahlstrom-Munksjö AB
Mail: elisabeth.ohrstam@ahlstrom-munksjo.com
Telefon: +46(0)70 558 80 35