OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du nyfiken på framtiden och vill göra skillnad? Vill du arbeta tillsammans med engagerande och kompetenta kollegor och ha stora möjligheter att själv påverka vad du vill arbeta med och hur du kan utvecklas?
Nu söker vi på RISE en eller fler ekonomiassistenter som vill arbeta med leverantörsreskontra, där du kommer att få möjlighet att supportera i flertalet arbetsuppgifter inom ekonomiområdet, men även delta i projekt och aktiviteter inom verksamheten.
Om rollen
Du kommer ingå i reskontragruppen som består utav tjugotal härliga medarbetare på ett Shared Service Center som hanterar kund- och leverantörsreskontra för koncernens samtliga bolag. Rollen som Ekonomiassistent för Leverantörsreskontra innefattar löpande ekonomiarbete som dels kan bestå av scanning, ankomstregistrering, kontering och betalning av leverantörsfakturor. Vidare arbetsuppgifter är underhåll av leverantörsregister, månadsavstämningar, supportera verksamheten i vårt ärendehanteringssystem samt kontinuerligt förbättringsarbete gällande processerna. Att assistera chefer, ekonomer och projektledare blir en del av ditt arbete. Placeringsort Borås med möjlighet till visst distansarbete.
Vem är du?
Du har gedigen erfarenhet av liknande roller tidigare där leverantörsreskontra varit en central del i arbetet. Du har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift samt behärskar engelska i både tal och skrift. Det är meriterande att du har goda kunskaper i Microsoft Office, framför allt Excel. Det är mycket meriterande att du arbetat i affärssystemet IFS tidigare. Vi söker dig som är nytänkande, initiativrik och har förmåga att driva ditt arbete självständigt samt strävar efter att utveckla arbetet och processerna framåt.
Som person är du driven, strukturerad och noggrann samt gillar att arbeta i team. Du är en positiv person som tycker om att arbeta i ett snabbt tempo och dynamisk miljö. Vi är en stor grupp och det är viktigt att du är en teamplayer och trivs att arbeta med andra. Då rollerna innebär mycket kontakter har du en mycket god kommunikationsförmåga och du tycker det är roligt med externa och interna kontakter. Du bemöter leverantörer med hög servicegrad samt professionalism.
Välkommen med din ansökan!
Låter detta intressant? Vi kan lova dig ett spännande jobb, med många engagerade och entusiastiska kollegor och några riktigt spännande industri- och samhällsutmaningar att ta itu med. Välkommen med din ansökan senast den 31 mars 2022. För mer information om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef Nina Ackar, +46 70 080 23 60.
Våra fackliga företrädare är Lazaros Tsantaridis, Sveriges Ingenjörer (SACO), 010-228 41 22 respektive Daniel Gäwerth, Unionen, 010-516 68 15.