Ekonomiassistent - Leverantörsreskontra

Ekonomiassistent - Leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

Nolato MediTech utvecklar och tillverkar polymera produkter och system i nära samarbete med ledande kunder inom medicinteknik och läkemedel. Vi har produktionsenheter i Hörby och Lomma. Vi är världsledande på formsprutning av silikon och har lång erfarenhet av formsprutning av plast för medicinteknik, med speciell kompetens inom 2K och 3K. Vi erbjuder även innovativa lösningar inom vidareförädling och montering. Vi erbjuder en arbetsplats med starkt fokus på arbetssätt enligt LEAN principer och på utveckling av såväl verksamhet som medarbetare.
Drivs du av utveckling, effektivisering och vill vara med på en förändringsresa? Då har vi en intressant tjänst att erbjuda, ekonomiassistent med inriktning på leverantörsreskontra.
Arbetsbeskrivning
Som Ekonomiassistent får du en betydelsefull roll att hantera och ansvara för leverantörsreskontra och ta fram ekonomiska beslutsunderlag i det löpande redovisningsarbetet. Du rapporterar till ekonomichefen men kommer också ha ett tätt samarbete med redovisningsekonomen i företaget. Du kommer i rollen arbeta med våra två produktionssiter i Hörby och Lomma med placering i Hörby.
Dina arbetsuppgifter kommer bl.a. att innebära:
· Tillsammans med övriga på ekonomiavdelningen säkerställa att bokslut upprättas inom utsatt tid.
· Ansvarig för e-faktura system och leverantörsreskontran.
· Ansvarar för utbetalning av attesterade och godkända leverantörsfakturor.
· Avstämning månatlig av konton inom reskontran.
· Myndighetsrapporter till t ex SCB.
· Vara behjälplig och serva chefer och övrig personal med frågor och uppföljningar.
· Följer upp och korrigerar brister och oklarheter samt göra uppföljningar och analyser vid behov.
· Utveckla/förbättra metoder och rutiner för en effektivare ekonomistyrning.
Lämplig bakgrund
Du bör ha erfarenhet av löpande redovisning, gärna från producerande företag. Du har lämplig utbildning (minst gymnasium) och gärna ett antal års arbetslivserfarenhet. Du är van att arbeta både självständigt och i grupp, är noggrann, stresstålig och flexibel i arbetstid. Du har goda kunskaper i Excel. Det är meriterande om du har arbetat i affärssystemet IFS.
Dina färdigheter och personliga egenskaper är av största vikt. För att lyckas i tjänsten är du en serviceinriktad, kommunikativ person som har lätt för att samarbeta och skapa kontakter och förtroende genom hela organisationen.
Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder dig ett intressant och omväxlande arbete i en framgångsrik börsnoterad koncern som ger dig stora möjligheter till personlig och yrkesmässig utveckling. Du får även möjlighet att arbeta med LEAN och möjlighet att utveckla våra processer och styrmedel.
Ansökan
Stämmer ovan beskrivning in på dig och du känner att detta är ett tillfälle som inte får missas? Skicka då in din ansökan till hr.meditech@nolato.com senast den 23:a december 2022.
För mer information om tjänsten, välkommen att kontakta:
Stefan Hasselblad, HR Business Partner, stefan.hasslblad@nolato.com, 0768-617183.
Fredrik Parnfors, Director Finance/HR/IT, fredrik.parnfors@nolato.com, 0707-148200
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nolato Meditech AB Lomma
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 november 2022
  • Ansök senast: 23 december 2022

Postadress

Koppargatan 13
Lomma, 23421

Liknande jobb


20 december 2024