OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Ryds Bilglas AB.
Om företaget:
Ryds Bilglas är den ledande svenska aktören inom reparation och byte av bilglas. Företaget grundades 1947 i Sundsvall av familjen Ryd och är idag verksamt över hela Sverige, med fler än 150 verkstäder och ca 450 anställda. Ryds Bilglas är en del av koncernen Cary Group AB. Med närhet till kunden, högkvalitativa produkter och smarta lösningar hjälper Cary Group kunden att göra enkla och hållbara val. Cary Groups resa startade med Ryds Bilglas och idag har de kunder i hela Europa, med flera kända och framgångsrika varumärken.
I Stockholm sitter deras ekonomifunktion om ca 15 medarbetare, här erbjuds en familjär arbetsplats med lättsamma och härliga kollegor.
Arbetsuppgifter:
I rollen som ekonomiassistent hos Ryds Bilglas kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att hantera inkommande leverantörsfakturor genom registrering, kontering och betalningar. Du och arbetar proaktivt med att säkerställa att fakturorna attesteras i tid och du följer även upp och bokför utbetalda fakturor. Leverantörsgruppen ansvarar för reskontrorna för Ryds Bilglas AB, dess samtliga svenska dotterbolag (i dagsläget 8 st) samt koncernmodern Cary Group.
Du kommer även vara delaktig i utveckling av rutiner och processer inom leverantörs-gruppen och tillsammans med dina kollegor säkerställa att gruppen arbetar enhetligt över alla bolag. Vidare är du även drivande i att optimera nyttjandet av befintliga ekonomisystem.
Du blir en del av Ryds Bilglas ekonomifunktion, och kommer att tillhöra leverantörsreskontra-teamet om 4 personer. Du välkomnas in i ett drivet och sammansvetsat team som arbetar i nära samarbete och supporterar varandra i det dagliga arbetet.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Relevant arbetslivserfarenhet inom leverantörsreskontra
• Intresse för system och systemoptimering, meriterande med erfarenhet av utvecklings/optimerings-projekt inom systemnyttjande
• God systemförståelse samt goda kunskaper i Excel
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
För att trivas i rollen ser vi att du är strukturerad och noggrann, och trivs i en roll där du får ta ägandeskap för ditt arbete och fatta beslut på egen hand. Du är en positiv och öppen person som har lätt att hantera människor och bygger relationer med din goda kommunikationsförmåga. Du trivs med att arbeta självständigt, och ser lösningar snarare än problem tack vare din initiativrika sida. Vidare är du prestigelös och ser inga problem med att hjälpa och stödja kollegor i de områden som behövs. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Övrig information:
Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Stockholm, Hammarby Kaj
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund