Ekonomiassistent leverantörsreskontra

Ekonomiassistent leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du sinne för siffror och vill utvecklas tillsammans med kunniga och kompetenta medarbetare? Nu söker vi dig som vill ge leverantörsfakturor och bokslut lite extra uppmärksamhet.

Har du intresse för ekonomi och vilja att ständigt utvecklas är detta en roll för dig.  Du och dina kollegor arbetar med stort engagemang och delar gärna med sig av sina kunskaper sinsemellan.

I rollen som ekonomiassistent är dina huvudsakliga uppgifter att hantera det dagliga flödet av leverantörsfakturor, kontering, matchning och avvikelser. I arbetet ingår även att vara ett stöd mot övriga organisationen i fakturarelaterade frågor. Processutveckling och effektivisering är alltid i fokus och som ekonomiassistent är du en del av den utvecklingen.

Rollen innebär ett samarbete med alla funktioner inom Ekonomi och du har även kontaktytor mot flera av bolagets funktioner. Du kommer periodvis att ha kontakt med externa parter. Du ingår i ett team som består av åtta personer och du rapporterar till reskontrachef.

Tjänsten är ett vikariat på ett år och är placerad i Viared, Borås. Möjlighet till hybridlösning finns.

Ansvarsområden
Hantera det dagliga flödet av leverantörsfakturor
Kontering, matchning och avvikelser 
Stöd mot övriga organisationen i fakturarelaterade frågor
Vara delaktig i processutveckling och effektivisering


Kvalifikationer
För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du har arbetat med liknande arbetsuppgifter i några år. Du har grundläggande kunskaper i redovisning och behärskar Excel väl. Du behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift.

Som person trivs du att arbeta i en föränderlig miljö. Du är positiv, flexibel och arbetar strukturerat. Bra om du har ett systemintresse samt förmågan att arbeta proaktivt och lösningsorienterat. Vi ser gärna att du tycker om att arbeta i  grupp och tycker det är positivt att dela med dig av din kunskap och har lätt för att fråga när du inte kan. 

Utöver erfarenhet och kunskap inom fakturahantering och bokföring lägger vi också stor vikt vid personliga egenskaper. Det inte åren i yrket som är det viktigaste utan snarare din personlighet och potential. Kunskaper i IFS är meriterande.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 december 2022
  • Ansök senast: 31 januari 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Intresseanmälan för uppdrag mot Ekonomi

Intresseanmälan för uppdrag mot Ekonomi

1 juli 2024

1 juli 2024

Ekonom/Administratör till TEAB

1 juli 2024