Ekonomiassistent leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

Gazella söker en Accounts Payable Specialist till ett spännande bolag aktivt inom detaljhandeln och med kontor beläget i Stockholm city. Vi söker en ansvarsfull, noggrann och servicemedveten person som vill bli en del av ett energifyllt team med mycket driv. Rollen, som innebär ett ansvar över hela processen inom leverantörskontra, kommer ha ett stort fokus på att utveckla processer. Detta innebär att du som söker trivs i en föränderlig och utvecklande miljö där ingen arbetsdag liknar den andra. Vidare är du van vid att inneha en bred roll med många olika arbetsuppgifter, möjligtvis från en tjänst som ekonomiassistent, där du som teamplayer mer än gärna hjälper dina kollegor. Tjänsten är ett konsultuppdrag på 6 månader initialt och vi söker en person som är tillgänglig för att påbörja uppdraget inom kort. Vi kommer att intervjua kandidater löpande och ber dig därför att skicka in ditt CV redan idag.


Din utmaning

-Ansvara för hela leverantörskontraprocessen samt administrera, hantera och genomföra återbetalningar
-Besvara leverantörsförfrågningar, ha kontakt med leverantörer rörande betalningar samt följa upp ärenden i leverantörsfakturorna med leverantörerna
-Utföra löpande bokföring, göra avstämningar samt aktivt stötta och delta i arbetet med att upprätta bokslut
-Föreslå och delta i interna projekt och förbättringar av processer
-Genomföra ad-hoc-uppgifter samt vara ett pålitligt stöd och assistera i det dagliga redovisningsarbetet
-Vid behov stötta upp AR-avdelningen i deras arbete

Erfarenhet

Vi söker dig med 2–5 års erfarenhet från liknande arbete på ekonomi- eller redovisningsavdelning där du innehaft ett brett ansvar och utfört en rad olika arbetsuppgifter relaterat till AP. Vidare har du god förståelse för och erfarenhet av att jobba med hela processen för leverantörsreskontra. Tidigare erfarenhet från detaljhandeln är meriterande, men inget krav. Du uttrycker dig väl på både svenska och engelska i såväl muntlig som skriftlig kommunikation, samt är en van användare av Excel.


Personliga egenskaper

Vi söker dig som är proaktiv, noggrann och positiv. I ditt arbete kan du hantera en stor variation av arbetsuppgifter och levererar alltid hög kvalitet inom utsatt tidsram. Du har lätt för att lära dig nya saker, är flexibel och genomför ditt arbete ansvarsfullt med en prestigelös attityd. Vidare är du bekväm med att uttrycka dina åsikter och har lätt för att fråga, vilket gör att du är en ypperlig kandidat att välja när det kommer till förbättrings- och effektiviseringsarbeten.

Gazella arbetar med rekrytering och konsultlösningar inom områdena redovisning, ekonomi- & affärsstyrning, finans och risk & compliance. Gazella erbjuder en snabb, flexibel och preciserad konsult- och rekryteringstjänst. Genom vår strävan efter att hela tiden förbättra den tjänst som erbjuds till både kandidater och klienter, utvecklar vi branschen framåt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gazella AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 9 mars 2017

Besöksadress

Sveavägen 21
Stockholm

Postadress

Sveavägen 21
Stockholm, 11331

Liknande jobb


14 november 2024

14 november 2024

Fransktalande ekonomiassistent till vår kund!

Fransktalande ekonomiassistent till vår kund!

14 november 2024

14 november 2024