Ekonomiassistent - leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

Har du ett öga för detaljer och vill arbeta på ett välkänt företag med goda kundrelationer? Är du driven, social och har gedigen erfarenhet av leverantörsreskontra? Då är det här tjänsten för dig!

Beskrivning
Perido söker nu en ekonomiassistent för kunds räkning. Kunden är ett företag som finns i hela Norden med mer än 300 butiker som arbetar i nära och långvariga kontakter med sina kunder. Denna tjänst är placerad i centrala Stockholm.

I rollen som ekonomiassistent kommer du arbeta med många och varierande uppgifter så som att hantera fakturaflöden och betalfiler, löpande analysera och underhålla reskontran sam utföra kontoavstämningar. Vidare kommer du att göra månadsavslut inklusive avstämning mellan reskontra och huvudbok. Du som lockas av denna tjänst är troligen en strukturerad och driven person som hjälper till i alla lägen. Då du är erfaren inom området arbetar du självständigt samt att ditt bemötande av kollegor, kunder och leverantörer alltid genomsyras av service. Då företaget genomgår flera förändringar så söker vi dig som har en positiv inställning till förändringar och en god anpassningsförmåga. Varmt välkommen med din ansökan!

Kravprofil
- Gymnasial utbildning
- Minst 3 års erfarenhet av ekonomiarbete, främst leverantörsreskontraarbete
- Goda kunskaper i Excel
- Meriterande med erfarenhet av Axapta/Dynamics AX
- Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska

Ansökan
Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnumret 9660CT i ärenderaden.

På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har annan akut fråga kan du mejla vår frågemejl (fraga@perido.se), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Referensnummer
9660CT

Kontakt
E-post ansökan: rekrytering@perido.se

Övriga frågor: fraga@perido.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido Skills AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Konsultuppdrag 1,5 år. Tillträde första februari 2014.
  • Publicerat: 20 december 2013

Postadress

Stora Nygatan 27
STOCKHOLM, 11127

Liknande jobb


15 november 2024

Ekonomiadministratör

Ekonomiadministratör

15 november 2024

14 november 2024

14 november 2024