OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Frösunda har dryga 3 000 kunder och 8 500 anställda inom Personlig assistans, Äldreomsorg, Funktionsnedsättning och Individ och familj med verksamheter över hela Sverige. Frösundas vision är att vara drivande i utvecklingen mot nya spelregler i omsorgen så att alla våra kunder får en självklar plats i samhället. Vill du arbeta med kundens fokus, och ha ett förhållningssätt som innebär att det är kunden som får bestämma, samtidigt som vi i varje ögonblick arbetar för att samhällets resurser används effektivt och ansvarsfullt? Välkommen, då är du sannolikt rätt person för oss!
.
Frösunda startade år 1994 med en grundläggande idé: att personer med funktionsnedsättning ska kunna vara delaktiga i samhället och ha möjlighet att ta del av dess utbud av aktiviteter och upplevelser. Vi har sedan dess successivt utvecklat vår verksamhet och är idag cirka 7500 medarbetare inom våra fyra affärsområden Funktionsnedsättning, Personlig Assistans, Äldreomsorg och Individ & Familj. Det gör oss till en av de ledande aktörerna i Sverige.
Vår ide är något så självklart i så gott som alla andra branscher, men som av någon anledning är kontroversiell i vår: Att kunden får bestämma. Över sin vardag. Över sitt boende. Över sin omsorg. Vi mäter allt vi gör och har sett att en möjlighet för kunden att bestämma över sin vardag leder till en högre kundnöjdhet, som i sin tur leder till stolta och motiverade medarbetare.
Vi på Frösunda vill förändra, om inte världen, så åtminstone vår bransch. Det är en spännande resa som vi redan påbörjat, men utan dig tror vi inte att vi kan slutföra den. Vill du vara med?
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Är du en driven, förändringsbenägen och noggrann person som vill arbeta i team och utvecklas i en spännande organisation? Då är detta rätt tjänst för dig. Frösunda Omsorg söker nu en ekonomiassistent till sitt trevliga team inom leverantörsreskontra som leds av en reskontrachef.
Vår leverantörsreskontra består av 3 personer där man jobbar tillsammans för att säkerställa att alla känner sig trygga i sina arbetsuppgifter för att kunna leverera en god kvalité/support till våra kunder. Vårt team gillar att jobba med människor och har ett driv av att förändra och få struktur i flöden och processer.
I ditt uppdrag ingår bland annat:
* säkerställa att inkommande fakturor granskas och konteras
* skicka fakturor till verksamheterna för sakgranskning och attest
* bokslutsarbete
* betalningar och betalningsfiler
* utredningar
* kontakt med verksamheter och leverantörer
Formella kvalifikationer:
* gymnasial ekonomiutbildning
* 3-4 års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent/leverantörsreskontra
* goda kunskaper i svenska och engelska
* goda kunskaper i Officepaketet och i Excel
* meriterande är om du har erfarenhet från affärssystemen Ascendo och IFS
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders inledande provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning.
Kontaktpersoner
För frågor om tjänsten kontakta:
Reskontrachef, Gabriella Zappalá telefonnummer 010 130 39 12
För frågor om rekryteringsprocessen kontakta:
HR Specialist Tobias Knutsson, tel 010 - 130 30 44
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Jessika Creutz
010-2507682
Henrik Lindéh
010 – 2507711
Susanne Palmquist
0770-933 196
Annida Alouani
0102507709
Ulrika Wiklander
0770-933247
Anna Glenvik
010-2507619
Helena Andersson
0770-933218
Jannike Brandt
0770933208
Jennica Multén
jennica.multen@frosunda.se
Jenny Lundgren
010-2507652