Ekonomiassistent leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

Gillar du att arbeta med siffror och service? Som ekonomiassistent arbetar du exempelvis med företagets bokföring, utbetalningar, löner, skatter och underlag för bokslut. I rollen som ekonomiassistent kan arbetsuppgifterna variera beroende på arbetsgivare, i små företag kan arbetsuppgifterna vara mycket breda medan hos den större arbetsgivaren är de ofta mer specialiserade inom specifikt område.

Om kunden
Företaget är inom Sverige marknadsledande inom värdehantering där man arbetar på ett säkert och effektivt sätt hanterar kontanter och värdeföremål. Totalt är man drygt 900 medarbetare och finns på 13 orter. Koncernen är internationell med huvudkontor i Rotebro i norra Stockholm. .

Vår kund erbjuder
Nu söker vi en ekonomiassistent som tillsammans med övriga i gruppen ska säkerställa kvalitet i reskontra, bokslut och löpande redovisning. Som ekonomiassistent kommer du att ha en nära kontakt med verksamheten och vara tillgänglig vid frågor från olika delar av organisationen. Företaget har också stora utvecklingsmöjigheter för rätt person. Här får du möjlighet att arbeta i ett dynamiskt och roligt företag med internationell närvaro. Du kommer att ha ett eget ansvar över ditt arbete och förväntas arbeta både högt och lågt. Du är självgående, kan ta initiativ och samarbeta med kollegorna inom ekonomi. Som ekonomiassistent rapporterar du till Redovisningschef och sitter på kontoret i Rotebro, 50 meter från pendeltågsstationen. Huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter som ansvarig för leverantörsreskontran: Verifiering av leverantörsfakturor, Attestflödeshantering, Periodisering av leverantörsfakturor, Leverantörsbetalningar, Hantering av påminnelser och inkassokrav, Intercompany rapportering, Cashflow rapportering, Avstämning av balanskonton, Löpande bokföring, Support till verksamheten.

Kompetens
Vi tror att du har minst 2 års erfarenhet av att ha arbetat med leverantörsreskontra. Det är även ett plus om du har erfarenhet från kundreskontra. Du har god förståelse för arbetsgången i leverantörsreskontran. Du har tidigare haft en roll där du har behövt använda din pedagogiska förmåga i kontakt med resterande verksamhet och andra avdelningar. Det är en fördel om du har arbetat i internationella bolag tidigare med tydliga deadlines och mål. För att passa i rollen som ekonomiassistent är det viktigt att du är van att ta eget ansvar och är mån om bolagets bästa. Du kan agera på eget initiativ och kan prioritera dina arbetsinsatser när det behövs. Du föredrar och trivs bäst i företag med högt tempo, där man gärna fokuserar och arbetar bort arbetspucklar för att få en behagligare period efteråt. Loomis präglas av en internationell arbetsmiljö, vilket gör att du behöver trivas i ett företag med högt i tak och snabba puckar. Du tycker om att lösa problem och gör det helst i samverkan med dina kollegor. Vi värderar din personlighet högt och vi ser att du, precis som oss, är social och kan bidra till ett gott arbetsklimat.

Du är trygg i att använda Excel och kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i tal och skrift.

Om Total Resurs
Total Resurs är en leverantör av konsult- och rekryteringstjänster inom Office och IT, där erfarenhet och hög kompetens är lika viktigt som äkta engagemang och hjärta. Total Resurs ingår i Total-koncernen som grundades 2011 med säte i Stockholm. Vi är idag ca 130 medarbetare, varav 60 konsulter. Vi vill vara skickligare, närmare och ge mer. Bakom Total Resurs står erfarna entreprenörer och några av marknadens främsta konsulter och medarbetare. Många av oss har mer än 25-års erfarenhet av avancerad IT, rekrytering och HR. Vi bygger det företag vi själva alltid velat arbeta i och som kunder och leverantörer vill arbeta med. Vår ambition att vara den bästa arbetsgivaren för våra anställda såväl som samarbetspartner för kunder.

Läs mer på: www.totalresurs.se

Har du några frågor kring tjänsten?

Kontakta Petra Gassner, 073 522 70 81
petra.gassner@totalresurs.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Olin Hall

Cecilia Wiborg
073-5227084
Linda Olin Hall

Hanna Malmenbratt
0735227082
Linda Olin Hall
073 522 70 83
Hanna Malmenbratt
073-5227082
Malin Åkesson

Marie Jensen
073 522 70 84
Sanna Åhström

Marie Jensen

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Total Resurs AB
  • 5 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 22 februari 2019

Besöksadress

Gustav III:s Boulevard 46, 8tr, Solna
None

Postadress

Gustav III:s Boulevard 46, 8tr
Solna, 16973

Liknande jobb


21 november 2024