Ekonomiassistent Leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

Vi behöver förstärka vår Kund och leverantörsreskontragrupp med en ny kollega. Gruppen består idag av nio kollegor som nu söker dig som trivs och har erfarenhet av leverantörsreskontra.

Vill du bli en del av vårt glada gäng skall du genast söka detta jobb!

Som ekonomiassistent med ansvar för leverantörsreskontra kommer du främst att arbeta med ankomstregistrering och kontering av fakturor, underhålla attestlistor i systemet och vara ett internt stöd för organisationen av leverantörsfakturasystemet Docbox samt arbeta med avstämningar i bokslut. I rollen kommer man ha många kontaktytor både internt samt med leverantörer. I övrigt hjälps man åt på avdelningen och täcker upp för varandra vid behov. Underåret kommer vi att byta leverantörsfakturasystem vilket ställer krav på flexibilitet och att man gillar att hitta nya lösningar.

Utbildning och erfarenhet Vi söker dig med några års erfarenhet av rollen som ekonomiassistent inom leverantörsreskontra och gärna med någon utbildning inom ekonomi. Du känner dig trygg med hantering av större volymer av leverantörsfakturor och trivs med att arbeta i en roll där du självständigt driver arbetet framåt men samtidigt är en del av en grupp där ni tillsammans löser arbetsuppgifterna gemensamt på ett prestigelöst sätt. Har du erfarenhet av systemet Visma Business eller Basware Alusta är det meriterande.

Personliga egenskaper

Som person är du noggrann och tar ansvar för att driva ditt eget arbete framåt. Du har förmågan att kombinera detaljer med ett helhetsfokus och är mån om att lämna ifrån dig korrekta uppgifter. För att trivas på Serneke tror vi att du är prestigelös och social. Du trivs i en öppen atmosfär och sprider god stämning omkring dig.

Slutligen tror vi att du trivs och motiveras av ett högt tempo samt att arbeta i en föränderlig miljö och trivs när det händer mycket omkring dig.

Din ansökan Är du personen vi söker är du välkommen att söka tjänsten. Då urvalsprocessen sker löpande är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt eftersom tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum som är den 6 mars, 2020.

Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta Rekryteringsansvarig, Maria Linderum på telefon 072-855 63 86. Önskar du mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Gruppchef Kund- och Leverantörsreskontra, Anneli Lobato på mail: anneli.lobato@serneke.se. Vi har ej möjlighet att ta emot ansökan via mail så vill du söka tjänsten gör du det här.

När det gäller annonsförmedling så undanbedes annonsförsäljare vänligt men bestämt.



Om Serneke

Serneke är en nytänkande och expansiv koncern verksam inom bygg, anläggning, projektutveckling och fastighetsförvaltning med ca 1200 anställda. Genom att tänka nytt driver vi utvecklingen och skapar effektivare och mer innovativa lösningar för ett ansvarsfullt byggande. Verksamheten har en god fördelning mellan offentliga och kommersiella uppdrag.

På Serneke jobbar vi som utmanar konventionella metoder och som genomför det ena lyckade projektet efter det andra. Vi drivs av utmaningar i alla dess former och vill vara delaktiga och bidra med nya infallsvinklar och lösningar. Vi erbjuder samma trygghet och kunskap som marknadsledarna, men med mer energi, engagemang och ett modernare synsätt. Tillsammans med våra kunder kommer vi att nå oanade höjder och just nu bygger vi ett lag med ännu fler engagerade kollegor. På Serneke är vi steget före, håller vad vi lovar och ger våra kunder något extra.

Varmt välkommen att skicka in din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Celie Weinhöfer
+46 70 431 50 50
Linnéa Mattsson
0736876240
Jeanette Britan

Karina Andersson
0728556377

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Serneke
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 februari 2020
  • Ansök senast: 6 mars 2020

Besöksadress

Nitgatan 6 , Alingsås
None

Postadress

Nitgatan 6
Alingsås, 44138

Liknande jobb


21 november 2024