OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund behöver förstärka sin Kund och leverantörsreskontragrupp med en ny kollega. Gruppen består idag av nio kollegor som nu söker vi dig som trivs och har erfarenhet av leverantörsreskontra.
Kunden arbetar med grossistförsäljning över hela Europa och har ca 500 anställda och sitter i moderna lokaler i Kungens Kurva.
Vill du bli en del av vårt glada gäng skall du genast söka detta jobb!
Som ekonomiassistent med ansvar för leverantörsreskontra kommer du främst att arbeta med ankomstregistrering och kontering av fakturor, underhålla attestlistor i systemet och vara ett internt stöd för organisationen av leverantörsfakturasystemet Docbox samt arbeta med avstämningar i bokslut.
I rollen kommer man ha många kontaktytor både internt samt med leverantörer. I övrigt hjälps man åt på avdelningen och täcker upp för varandra vid behov. Under året kommer vi att byta leverantörsfakturasystem vilket ställer krav på flexibilitet och att man gillar att hitta nya lösningar.
Utbildning och erfarenhet
- Vi söker dig med några års erfarenhet av rollen som ekonomiassistent inom leverantörsreskontra och gärna med någon utbildning inom ekonomi.
- Du känner dig trygg med hantering av större volymer av leverantörsfakturor och trivs med att arbeta i en roll där du självständigt driver arbetet framåt men samtidigt är en del av en grupp där ni tillsammans löser arbetsuppgifterna gemensamt på ett prestigelöst sätt.
- Har du erfarenhet av systemet Visma Business eller Basware Alusta är det meriterande.
Personliga egenskaper
- Som person är du noggrann och tar ansvar för att driva ditt eget arbete framåt.
- Du har förmågan att kombinera detaljer med ett helhetsfokus och är mån om att lämna ifrån dig korrekta uppgifter.
- För att trivas hos vår kund tror vi att du är prestigelös och social. Du trivs i en öppen atmosfär och sprider god stämning omkring dig.
- Slutligen tror vi att du trivs och motiveras av ett högt tempo samt att arbeta i en föränderlig miljö och trivs när det händer mycket omkring dig.
- Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift på hög nivå
Mer om tjänsten
- Tillsättning: under mars/april 2020
- Omfattning: heltid
- Placering: Kungens Kurva
Uppdragstyp: minst 6 månaders inhyrning med möjlighet till förlängning - alternativt att kunden efter 6 månader önskar anställa den uthyrda konsulten om båda parter parters så önskar.
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Svante Norin på svante.norin@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
OBS! För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank