OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arla söker ekonomiassistent till leverantörsreskontra som som ingår i Arla Global Business Service. Serviceavdelningen ansvarar för löpande bokföring, kund och leverantörsreskontra samt bokslut och rapportering av Arla Foods svenska bolag. Leverantörsreskontragruppen består av 11 medarbetare som arbetar med scanning av fakturor, matchning av fakturor mot lagd order samt andra löpande uppgifter inom området. Huvudsakliga arbetsuppgifter De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att sortera och preparera inkommande fakturor inför scanning, scanna och verifiera, hantera påminnelser, räntefakturor och övriga löpande arbetsuppgifter inom leverantörsreskontra. Hantera den gemensamma inkorgen för återsända/felaktiga fakturor. Arbetet innebär även en del kontakter med leverantörer och inköpare/controllers. Utbildning, erfarenheter och personliga egenskaper. Treårigt ekonomiskt gymnasium samt minst 1 års erfarenhet av leverantörsreskontra. Erfarenhet av SAP leverantörsreskontramodulen är ett krav och erfarenhet av MOVEX är ett önskemål. Har du erfarenhet av scanning av fakturor är även det en fördel. Vi vill att du som söker skall vara noggrann och kunna förutse konsekvenser av eget handlande. Du är tillmötesgående och serviceinriktad och en lagspelare i gruppen. Det är även viktigt att du kan lösa problem på ett självständigt sätt och kan ta externa kontakter. Flexibilitet och nyfikenhet och en ambition att lära av andra och även kunna dela med dig av dina egna kunskaper är egenskaper vi gärna ser hos dig som söker.
Kontaktpersoner på detta företaget
Produktionsledare Cajsa Johansson
0511-30 102
Produktionschef Magnus Olsson
0511-34 17