Ekonomiassistent - leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

Kommunikationsmyndigheten PTS bevakar områdena elektronisk kommunikation och post.Med elektronisk kommunikation avses telefoni, Internet och radio.PTS arbetar för långsiktig konsumentnytta, långsiktigt hållbar konkurrens, effektivt resursutnyttjande och säker kommunikation.Till administrativa avdelningen, ekonomienheten, söker vi nu en ekonomiassistent.Arbetsuppgifterna består i första hand av att ansvara för och hantera PTS leverantörsreskontra, samt hantera inkommande fakturor elektroniskt.Du kommer att ankomstregistrera och definitivbokföra fakturor, göra avstämningar av leverantörsreskontra i bokslutet, kontrollera och följa upp förfallodagar, arbeta med filöverföring av datafiler, sköta betalningar av fakturor samt återredovisning och andra vanligt förekommande arbetsuppgifter inom ekonomienheten. Vi vill att du har ekonomisk gymnasieutbildning eller motsvarande.Du har också erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra och fakturahantering samt erfarenhet av och intresse för systemstöd inom detta område.Du är en van datoranvändare med goda kunskaper i Officepaketet.Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift.Meriterande är goda kunskaper i och erfarenhet av att använda engelska i tal och skrift. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har mycket god samarbetsförmåga och är noggrann, strukturerad och flexibel eftersom du kommer att ha en mängd kontakter såväl inom som utanför PTS.Som person är du effektiv och noggrann och har ett stort mått energi och känner engagemang för de arbetsuppgifter som ligger inom arbetsområdet.PTS vill ta tillvara de kvalifikationer som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Sammanfattning

Liknande jobb


20 december 2024