Ekonomiassistent Leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

Servicecenter är en ny organisation som kommer att starta upp i maj 2015. Det är en förvaltning under kommunstyrelsen och kommer i ett första läge omfatta ca 150 personer och kommer att leverera tjänster inom IT, HR och Ekonomi till alla inom Sundsvalls Kommunkoncern, både de kommunala bolagen och Sundsvalls kommunförvaltning.

Servicecenter är en förvaltning inom Sundsvalls kommun. Verksamheten kommer initialt att bestå av drygt 130 medarbetare i ett första skede och leverera tjänster inom IT, HR och Ekonomi till Sundsvalls kommun och de kommunala bolagen. Servicecentret erbjuder utvecklande arbetsuppgifter i en stimulerande miljö. Här finns det möjligheter för dig som anställd att rotera mellan arbetsuppgifter såväl som att specialisera sig inom olika processer. Problemlösning och förbättringsarbete är viktiga delar i det dagliga arbetet. Lean är vårt gemensamma och visualiserande arbetssätt. Genom att kartlägga de processer vi jobbar i och lyfta fram förbättringsåtgärder på tavlor på väggen blir alla delaktiga och arbetet går snabbare framåt. Vi möts i arbetsgrupper vid tavlorna och kommer gemensamt fram till nya åtgärder och prioriteringar. I rollen som ekonomiassistent arbetar du både självständigt och i grupp med bland annat leverantörsfakturahantering, löpande in-
och utbetalningar samt löpande redovisning. Befattningen ställer stora krav på noggrannhet, ordningssinne, servicekänsla och effektivitet. Det anses som en merit om du kan arbeta i olika processer. Du förväntas också följa kommunkoncernens regler, visioner och förhållningssätt. Kompetenskrav: o Gymnasiekomptetens med inriktning inom ekonomi eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. o Erfarenhet inom minst ett ekonomisystem o Kunskaper i MS Officeprogrammen krav Excel och Word. o Erfarenhet av redovisning o Erfarenhet eller utbildning inom området o God kommunikativ och pedagogisk förmåga o God förmåga till samarbete och samverkan o Meriterande med erfarenhet av fördjupade systemadministrativa arbetsuppgifter Huvudsakliga arbetsuppgifter: o Leverantörsfakturahantering o Löpande betalningar samt utbetalningar o Ansvar för påminnelsehantering o Löpande redovisning o Utveckla arbetet genom ständiga förbättringar Personliga egenskaper: o
Resultatinriktad, initiativrik och ansvarstagande o God social förmåga o God samarbetsförmåga o Du tycker om att ha många kontakter och bidrar till ett trevligt arbetsklimat o God kommunikativ och pedagogisk förmåga. Kontaktpersoner Sara Johansson Sektionschef Servicecenter 060-198427, sara.johansson@sundsvall.se och Axel Hellhoff Avdelningschef Servicecenter 070-1835314, axel.hellhof@sundsvall.se. Fackliga företrädare: Robin Fångsjö Vision, telefon: 060 – 19 19 88, e-post: robin.fangsjo@sundsvall.se. I Sundsvalls kommun arbetar vi aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sundsvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Axel Hellhoff
+46 0701835314
Axel Hellhoff
+46 0701835314
Magnus Fjell
0706344000
Amanda Åslin, Rekryteringsspecialist
060-191773
Anette Nyström, Sektionschef
060-192499
Kent Persson
070-659 54 30
Per Lundin
060-19 21 99, 070-236 35 63
Amanda Åslin, rekryteringsspecialist
060 19 17 73
Kent Persson, sektionschef
0706595430
Amanda Åslin, Rekryteringsspecialist
060-19 17 73

Sammanfattning

Besöksadress

Norrmalmsgatan 4
None

Postadress

Norrmalmsgatan 4
Sundsvall, 85185

Liknande jobb