Ekonomiassistent leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

Academic Work är Nordens största bemannings- och rekryteringsföretag för högskolestudenter och unga akademiker. Vi erbjuder extrajobb, konsultuppdrag och rekryteringar inom de flesta tjänsteområden och branscher. Vi vill skapa möjlighet för högskolestudenter att få arbetslivserfarenhet vid sidan av sina studier och hjälpa unga akademiker till jobb. Vi har verksamhet i hela Sverige samt i Norge, Finland, Danmark och Tyskland. Studerar du på högskola/universitetet eller är du en utexaminerad akademiker? Registrera då ditt CV och få jobberbjudande till din e-post. För mer information besök www.academicwork.se. Information om uppdraget Academic Work söker för kunds räkning en ekonomiassistent för arbete inom leverantörsreskontra. Vår kund är ett stort, världsomspännande industriföretag som utvecklar och producerar avancerade tekniska produkter. Kontoret ligger i centrala Trelleborg. Arbetsuppgifter: Som konsult på detta uppdrag kommer du att arbeta med leverantörsreskontra. Du kommer t.ex. att * Löpande registrera leverantörsfakturor i företagets fakturahanteringssystem * Matcha fakturauppgifter mot inköpsorder * Förvalta och upprätta leverantörsuppgifter i företagets ERP-system * Vara behjälplig vid mer övergripande avstämningar runt de leverantörer du hanterar * Delta i arbete med kontinuerlig utveckling och förbättring av arbetet på leverantörssidan Vi söker dig som * Har civilekonomexamen med inriktning mot redovisning/ekonomistyrning eller motsvarande * Har dokumenterad erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av Dynamics Ax, så även av elektronisk fakturahantering. All övrig erfarenhet av arbete på ekonomiavdelning generellt och på leverantörssidan mer specifikt är meriterande. Då företaget är internationellt krävs utöver svenskan att du har goda kunskaper i såväl talad som skriven engelska. Som person är du driven och ambitiös. Du är en utpräglad serviceperson och trivs med att ge god service och driva problem till dess lösning. Du motiveras av att arbeta med ständig förbättring av rutiner och vågar stå upp för den arbetsprocess ni ska följa. Denna tjänst passar bra för dig som är sugen på att komma in på en större ekonomiavdelning och växa in i arbetet under ett par års tid för att på sikt kunna ta mer och mer ansvar inom organisationen. Uppdraget ingår i vår uthyrningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta ute hos en av våra kunder. För rätt person finns goda möjligheter till rekrytering efter ett antal månaders inhyrning. Som konsult på Academic Work är du snabbare, smartare och hungrigare. Eftersom vi tillsätter löpande vill vi tipsa dig om att vara snabb in med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Julia Frank
040-607 74 80 0701617376
Rekryteringskonsult Louise Olsson

Konsultchefsassistent Chloé Ekeram

Daniel Tängemyr

Konsultchef Fay Godderidge
040-254420
Konsultchef Kerstin Åkesson

Konsultchef Julia Frank

Sammanfattning

Besöksadress

Gustav Adolfs torg 8B 3.e vån
Malmö

Postadress

Gustav Adolfs torg 8B 3.e vån
Malmö, 21139

Liknande jobb


21 november 2024