OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en ekonomiassistent till enheten för ekonomi och upphandling.
Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent inom leverantörsreskontra kommer du att arbeta med:
•
Elektronisk fakturahantering
•
Kontering
•
Definitivbokning
•
Avstämningar
Din kompetens
Krav för anställning
Vi söker dig som har en gymnasial utbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning. Du har tidigare arbetslivserfarenhet av kund- och/eller leverantörsreskontra och har arbetat med elektronisk fakturahantering. Vidare kan du grunderna inom redovisning. Vi söker dig som har erfarenhet av Agresso eller annat likvärdigt ekonomisystem. Grundläggande kunskaper i Excel och Word är en förutsättning för tjänsten. Du har goda kunskaper i svenska tal och skrift samt baskunskaper i engelska.
Meriterande
Följande anses som meriterande:
•
Ekonomisk utbildning på högskolenivå
•
Erfarenhet från e-handel
•
Erfarenhet av statlig redovisning
•
Några års statlig arbetslivserfarenhet
•
Goda kunskaper i engelska
•
Goda kunskaper i hela Office-paketet
Personliga förmågor
Stor vikt läggs vid personliga förmågor och vi söker dig som är serviceinriktad och har en god samarbetsförmåga. Vidare är du noggrann och ansvarstagande.
Om anställningen
Du kommer att anställas som administratör med placering i Östersund. Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde är snarast enligt överenskommelse.
Övriga upplysningar
Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta tf ekonomichef Yvonne Elofsson, telefon 010-205 28 50.
Fackliga företrädare
SACO Ulrika Owen, telefon 010-205 28 83.
ST Anita Ekner, telefon 010-205 24 50.
Vi undanber oss erbjudanden om hjälp medannonsering och rekrytering.
Ansökan
Ansök senast 2016-05-02 via myndighetens hemsida
Arbetsgivarens diarienummer: 00994-2016 2.1.1