Ekonomiassistent Leverantörsreskontra mot danska marknaden

Ekonomiassistent Leverantörsreskontra mot danska marknaden

Arbetsbeskrivning

Vi söker just nu en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra för en spännande möjlighet hos vår kund som är ett välkänt kosmetikbolag med verksamhet över hela världen. Detta är en konsultmöjlighet med start så snart som möjligt (senast i juli) på 3-6 månader (med stor möjlighet till förlängning).

Om rollen:

Detta är ett 3-6 månaders konsultuppdrag till vår kunds verksamhet i Sverige och Danmark. Goda möjligheter till förlängning.

Arbetsuppgifter:

• Sköta hantering av den danska leverantörsreskontran vilket bland annat kan innefatta följande:
o Hantera påminnelser och dialog med leverantörer
o Stöd till kollegor vid frågor om fakturor
o Attesteringar och utbetalningar
o Avstämningar
o Eventuellt förbättrings- och utvecklingsarbete inom leverantörsreskontra
• Hantera kontakt med leverantörer relaterade till bolagets butiker i Danmark. Det kan röra sig om kontakter med exempelvis hyresvärdar, marknadsbyråer, hantverkare etc.
• Sköta bolagets kontakt med danska myndigheter, exempelvis Skat och Dansk Erhverv samt ansvara för den digitala danska myndighetsposten i e-Boks.

Vi söker dig som:

Vi söker dig som har en utbildning inom ekonomi/bokföring/redovisning, eller motsvarande arbetslivserfarenhet, och har erfarenhet av att jobba mot den danska marknaden.

Vidare har du:

• 2-3 års erfarenhet av att ha hanterat danska leverantörer i liknande roll.
• En god datavana och du hanterar rutinerat Officepaketet.
• Erfarenhet av att arbeta med SAP (gärna SAP s/4 Hana) är en stor fördel
• En god kommunikationsförmåga och du uttrycker dig mycket väl på engelska och svenska/danska i såväl tal som skrift.
• Dessutom har du en bra förståelse för det danska språket och stor kunskap om den danska affärskulturen.

Låter det intressant?

Då hör vi gärna från dig! Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före senaste ansökningsdatum, så vid intresse ber vi dig att ansöka snarast.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maja Eriksson
+46 8 21 67 45
Marjut Adalberth
+46 8 21 67 00
Emma Levin
+46 8 21 67 18
Nozha Amezeane
+46 8 21 67 36
Isabelle Rzewuski
+46 8 21 67 01
Mikaela Björkman Goltz
+46 8 21 67 11
Henrik Hallgren
+46 8216720
Helena Adestedt
+46 8 21 67 16
Jessica Melander
+46 8 - 21 67 26
Lars Holmlund
+46 8 21 67 37

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MultiMind Bemanning AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 maj 2022
  • Ansök senast: 17 juni 2022

Besöksadress

Kungsgatan 66
None

Postadress

Kungsgatan 66
Stockholm, 11122

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024