OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en ekonomiassistent med ett genuint systemintresse och erfarenhet av leverantörsreskontra till Coors huvudkontor i Kista. Vi letar efter dig som är hjälpsam och snabblärd samt gillar att arbeta strukturerat och långsiktigt.
Coor är Nordens ledande Facility Management-leverantör och skapar Nordens bästa arbetsmiljöer - smarta, hållbara och fulla av glädje. Coor erbjuder alla tjänster som krävs för att ett företag eller offentlig verksamhet ska fungera bra och effektivt. Coor är verksamt främst i Norden, men har även viss närvaro i Belgien och Estland. Hos Coor arbetar fler än 12 000 personer med olika bakgrunder och erfarenheter. Under 2022 blev Coor utnämnda till det mest jämställda företaget i Sverige enligt SHE Index powered by EY.
Arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent på leverantörsreskontra funktionen ingår du i ett team om 8 kollegor och rapporterat till Head of AP. Funktionen tillhör Group Business Support som är en servicefunktion inom Group Finance.
I arbetsuppgifterna ingår att hantera Masterdata i Unit4 & Palette samt säkerställa att inkommande fakturor flödar smärtfritt genom systemet. Vi hanterar också ärenden både från externa leverantörer våra Coor kollegor som är viktiga stakeholders. Group Business Support levererar service till Sverige, Danmark och Norge vilket innebär att man får vara beredd på att hantera olika rutiner i olika bolag.
I arbetsuppgifterna ingår:
- Registrera och förvalta Masterdata (roller och flöden) i Palette
- Registrera och förvalta Masterdata i Unit4
- Registrera och förvalta konteringsautomation i Palette
- Hantering av leverantörsfakturor i Palette
- Ränte-, påminnelse-, inkasso- och KFM-hantering
- Betalningskontroll
- Reskontravård
- Support till verksamheten & leverantörer
Coor arbetar i affärssystemen Unit4 och EFH systemet Palette samt ärendehanteringssystemet VisionFlow. Företagets arbetsrutiner och processer är helt digitaliserade.
Kvalifikationer
Ett krav för att axla rollen som ekonomiassistent är att du har ekonomiutbildning motsvarande minst gymnasieekonom och gärna har ett par års erfarenhet av leverantörsreskontra. Du har god vana från olika affärssystem och det är mycket meriterande om du har arbetat i Palette och/eller Unit4. God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska är ett krav.
Personliga egenskaper
Vi söker en flexibel och självgående person. Coor är systemtunga och processerna digitaliserade vilket innebär att du behöver vara en nyfiken och systemintresserad person som inte är rädd för digitala arbetssätt.
Vidare är du handlingskraftig och en utpräglad doer. Du är snabb och noggrann och ditt arbete håller alltid högsta kvalitet. Att du har ett intresse runt företagets verksamhet är viktigt. Sist men inte minst är du öppen, positiv och serviceorienterad och tycker om att arbeta i team tillsammans med dina engagerade kollegor.
Mer om tjänsten
- Direktrekrytering med goda anställningsvillkor
- Tillsättning: omgående eller enligt överenskommelse
- Omfattning: heltid
- Placering: stora och mycket trevliga lokaler i Kista
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
Varmt välkommen med din ansökan!