Ekonomiassistent leverantörsreskontra till e-handelsföretaget Jollyroom!

Arbetsbeskrivning

Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Norden. Vi servar idag fler än 800 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 30 000 kvm stora lager, med över 45 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag.

På Hisingen har vi kontor och lager, vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget cirka 180 medarbetare. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Vi skall ge nordiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.

Ekonomiassistent leverantörsreskontra på Jollyroom
Jollyrooms ekonomiteam växer! Vi söker tre nya Ekonomiassistenter där denna tjänst är en av dem. Samtliga tjänster är nya och teamet söker nu medarbetare som är intresserade av ekonomi och motiverade att jobba hos Nordens största e-handlare inom barn- och babyprodukter. Skulle du beskriva dig själv som en flitig och ambitiös gymnasieekonom som nu vill ta nästa steg i arbetslivet? Vi kan ha ditt drömjobb!

Vi söker dig som har:
- Minst ett års erfarenhet av bokföring eller administration på en ekonomiavdelning
- Gymnasieexamen inom ekonomi med goda betyg
- Grundläggande kunskaper inom redovisning
- Erfarenhet av varufakturor och gärna leverantörsreskontra
- Goda kunskaper i Excel
- IT-vana, det är meriterande med erfarenhet av SAP

Arbetsuppgifterna kräver att du som person är noggrann och strukturerad. Du är en person som inte lämnar saker åt slumpen utan säkerställer och dubbelkollar för att ingenting faller mellan stolarna.

Ekonomiavdelningen har kontakt med samtliga avdelningar och i tjänsten som Ekonomiassistent leverantörsreskontra kommer du främst ha kontakt med inköp och inleveransavdelningen på lagret. Därför är det viktigt att kunna sätta krav och samtidigt samarbeta med många olika personer samtidigt.

Vi tror att du är nyfiken, du vill lära dig hur det fungerar på en ekonomiavdelning på ett företag som varje år ökar i omsättning och samtidigt går med vinst. Vi som arbetar på Jollyroom kännetecknas som doers med hög arbetskapacitet - vi verkställer våra planer och når våra mål. Vi söker efter dig som känner igen dig i den beskrivningen.

Arbetsuppgifter:
- Löpande bokföring i huvudbok, lager och reskontra
- Att vara delaktig i scanning och ankomstregistrering av inkommande leverantörsfakturor
- Verifiera leverantörsfakturor i Readsoft
- Dagligen hantera och matcha bolagets inkommande varufakturor
- Tillsammans med inköp och inleverans hantera avvikelser för inleveranser, inköpsorders och varufakturor
- Delta i månadsbokslut
- Arkivering och andra administrativa uppgifter

Vi erbjuder dig:
- Entreprenörsdriven verksamhet
- Hög utvecklingstakt och en spännande bransch med stor potential
- Karriärmöjligheter
- Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
- Ungdomlig och pulserande miljö
- Kollektivavtal för alla anställda
- Friskvårdsbidrag
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city

Upplägg, ansökan och kontakt:
- Start: Snarast möjligt
- Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
- Placering: Hisings Kärra, Göteborg
- Kontakt & frågor: HR generalist Nicole Berger via nicole.berger@jollyroom.se
- Observera att det är obligatoriskt att bifoga dina gymnasiebetyg i ansökan.

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.

Kontaktpersoner på detta företaget

Personalchef Terese Fernbring

Personalansvarig Terese Fernbring

Terese Fernbring

HR assistent Nicole Berger

Nicole Berger

HR Generalist Louise Bichler

HR Nicole Berger

Personalchef Terese Fernbring

HR Chef Terese Fernbring

Personalchef Terese Fernbring
0739808240

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JOLLYROOM AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 1 -
  • Publicerat: 24 april 2017

Besöksadress

Argongatan 11
Mölndal

Postadress

Argongatan 11
Mölndal, 43153

Liknande jobb


21 november 2024