OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ha ett spännande arbete inom en framgångsrik verksamhet som satsar stort på framtiden och på att förverkliga barns drömmar? Erikshjälpen söker nu en till medarbetare till vår Ekonomiavdelning med fokus på löneadministration och ekonomiärenden.
Arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent/ löneadministratör på Erikshjälpen ansvarar du framför allt för den löpande ekonomiadministrationen inom vår second handverksamhet med ett 30-tal butiker runt om i Sverige. Du kommer också arbeta med vanligt förekommande arbetsuppgifter på en löneavdelning. Tjänsten kommer att vara fördelad 50 % på ekonomi och 50 % på lön.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som ekonomiassistent/ löneadministratör kommer att vara:
Kontering och registrering av leverantörsfakturor
Återredovisning av betalning från bank
Fakturering
Behjälplig vid kontoavstämningar, arkivering, scanning och övriga administrativa uppgifter på ekonomiavdelningen och inom Erikshjälpen
Löneadministration avseende samtliga anställda inom Erikshjälpen
Service och råd till chefer avseende ovanstående
Utfärdande av arbetsgivarintyg
Ge stöd gällande kollektivavtalade pensioner och försäkringar
Kontroll, kontering och registrering av veckorapporter
Rapporter till HR
Vem söker vi?
Vi söker dig som har en positiv attityd, är serviceinriktad, flexibel och anstränger dig för att leverera lösningar. Du är en självgående person som är organiserad och strukturerad och som har god samarbetsförmåga.
Vi söker dig som har gymnasieexamen inom företagsekonomi eller annan likvärdig utbildning. Du har tidigare erfarenhet från en ekonomi- och eller löneavdelning.
Vi ser att du är van att arbeta med programmen Microsoft Office, framför allt Excel och Word. Vi arbetar idag i Pyramid samt i HRM och Kontek.
Du vill vara en del av Erikshjälpens kultur och värdegrund
Vi erbjuder dig
Som anställd hos oss erbjuder vi dig att vara del i en växande verksamhet som står upp för barns rättigheter i Sverige och i världen. Vi ser positivt på mångfald ur alla aspekter och välkomnar sökande med varierande erfarenhet och bakgrund.
Som anställd hos oss kommer du att göra skillnad!
Låter det spännande?
Välkommen med din ansökan, innehållande CV och personligt brev, senast den 19 februari till: ansokan@erikshjalpen.se
Märk ansökan med ”Ekonomiassistent/ löneadministratör”.
Vi undanber oss vänligen all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.
Ytterligare information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 % och regleras med 6 månaders provanställning.
Placeringsort Huskvarna, med möjlighet till distansarbete några dagar i veckan. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Ekonomichef Elisabeth Holm 072-401 76 81: mail: elisabeth.holm@erikshjalpen.se
Erikshjälpen är en barnrättsorganisation med en ideell second hand-verksamhet. Tillsammans har vi en gemensam vision; En förändrad värld där barns drömmar får liv. Lokalt och globalt arbetar vi för att stärka och hjälpa barn. Överskottet från second hand-verksamheten bidrar, tillsammans med generösa gåvor, till att möjliggöra våra insatser för att barn ska få gå i skolan, må bra och vara trygga. Arbetsträningen i våra second hand-butiker föder också framtidstro för barn med föräldrar som står utanför arbetsmarknaden och den cirkulära försäljningen ger klimathopp för kommande generationer. Erikshjälpen finns för barnen. Och världen de drömmer om.