OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en ekonomiassistent på deltid.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ansvar för den löpande ekonomihanteringen, såsom kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring, betalningar,avstämningar samt moms- och skattedeklaration
Löpande redovisning, månadsbokslut och årsbokslut
Bistå ledningen med finansiella analyser av bolagets affärsverksamhet, ekonomiska utfall och lönsamhet
Kundsupport via mail.
Tjänsten kräver att du har en mycket god administrativ förmåga och vana av att jobba med statistik och data. Det krävs att du har en mycket god språklig förmåga, har lätt för att uttrycka dig i text och har bra kunskap i svenska språket.
Du behöver också ha mycket god datakunskap och goda kunskaper i program som Excel, Powerpoint, Word. Erfarenhet från Fortnox och löneadministration från fortnox är ett krav.
Som person är det viktigt att du kan arbeta självständigt och att du är strukturerad i ditt arbetssätt. Din roll innebär att bygga upp en tydlig struktur och organisera det administrativa arbetet på ett effektivt sätt och därför blir din förmåga att skapa struktur viktig.
Vi tillämpar provanställning.
Tjänsten är på 50% med möjlighet till utökning framöver.