OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Aleris Närsjukvård
Aleris Närsjukvård AB bedriver geriatrik, ASIH, sluten palliativ vård, Rehab Station, närakuter och basal hemsjukvård. Ett tydligt vårdkoncept med god samverkan möjliggör säkra vårdövergångar för våra patienter. Våra medarbetare drivs av stort engagemang, hög delaktighet och delar våra värderingar ansvarsfullt, enkelt och innovativt.
Vi är en del av Aleris Sverige AB som är ett av Skandinaviens ledande privata vårdföretag. Aleriskoncernen i Skandinavien har ca 5 400 medarbetare och omsätter 7 miljarder SEK. Vi använder oss av bakgrundskontroll vid anställning och ställer krav på uppvisande av vaccinationsintyg för covid-19 vid anställning i vårdnära arbete.
Läs mer på: www.aleris.se
På Aleris känner vi ett stort engagemang för det samhälle vi lever i och vill medverka till ett bättre, tryggare och friskare liv. De förändringar vår bransch genomgår innebär möjligheter för oss att tänka om och tänka nytt. Det gillar vi och det är något som vi tycker utmärker oss. Snabba beslut, flexibilitet och möjligheten att påverka och tänka i nya banor värderar vi högt. Du också?
Vi rekryterar nu till en spännande och mångfacetterad ekonomiassistentroll inom Aleris Närsjukvård. Du kommer jobba med ekonomiassistentsuppgifter samt ansvar för en del administrationsuppgifter inom flera av våra hälso- och sjukvårdsverksamheter. Du kommer jobba nära verksamheten tillsammans med controllers och ekonomichef.
Egenskaper som vi uppskattar är nyfikenhet, en positiv inställning, samarbetsförmåga, noggrannhet och förmåga att skapa struktur. Det är även viktigt att vara serviceinriktad. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Arbetsuppgifter:
· Kontering av inkomna leverantörsfakturor
· Sammanställning av fakturaunderlag och rapportering
· Medverkande i förbättringsarbete av processer, flöden etc.
· Dialog med Shared Service Center i frågeställningar som uppstår
· Administrativa delar som kan uppkomma
· Behjälplig och till viss del ansvarig i projekt eller delar av projekt som initieras
Din bakgrund:
Vi letar efter dig som lägst har gymnasial utbildning inom ekonomi . Du har erfarenhet av arbete som ekonomiassistent samt vana vid administrativt arbete. Systemvana och goda kunskaper inom Officepaketet är en fördel.
Vad erbjuder vi?
• Nära samarbete med övriga stödfunktioner och verksamheterna
• Fina förmåner som friskvårdsbidrag, ersättning för sjukvård upp till högkostnadsskyddet och kollektivavtal
• God arbetsmiljö med korta beslutsvägar
Anställningsvillkor
• Anställningsform: Tillsvidareanställning, med sex månaders provanställning
• Omfattning: heltid
• Tillträde: Enligt överenskommelse
• Lön: Individuell lönesättning
• Vi är anslutna till Vårdföretagarna och kollektivavtal finns
Vi gör bakgrundskontroll via en extern aktör vid alla våra anställningar.
Har du frågor om tjänsten?
Vi hoppas att du tycker att denna tjänst låter spännande. Ansöker gör du enkelt genom att klicka på ”skicka ansökan” längst ner och fylla i dina uppgifter. Vi gör löpande urval och rekommenderar dig därför att söka redan nu. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ekonomichef Ulrika Palmberg 070-08026 85.
–--------------------------------------------------------
I denna rekrytering har vi gjort ett aktivt val av annonsering och rekryteringsstöd och undanber oss vänligt men bestämt kontakt från rekryterings- eller annonseringsbolag.