Ekonomiassistent med administrativa arbetsuppgifter

Ekonomiassistent med administrativa arbetsuppgifter

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Aldos Åkeri AB är ett åkeri med lång tradition. Företaget startades 1929 av Aldo Andersson.
Vårt mål är att ge kunderna den bästa servicen med rätt fordon till bästa möjliga pris. Vår verksamhet präglas av ett stort kvalitets- och miljötänk. Vi förmedlar säkerhet, snabbhet, enkelhet och tillgänglighet.
Idag förfogar vi över ett 25-tal ekipage, en modern fordonspark och ca. 40 medarbetare. Våra kunder är företag med stora krav på leveranssäkerhet och flexibla samarbetsformer. Våra anställda är utbildade i farligt gods hantering och vidareutbildas kontinuerligt i såväl ADR och inom andra viktiga områden som är av betydelse för vår åkeriverksamhet.

Vi söker en ekonomiassistent som är proaktiv och bred i sin profil. I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal.


Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent hos oss kommer du att i första hand arbeta med följande uppgifter inom ekonomi.
- Löpande bokföring
- Månadsavslut
- Moms och skattekonto
- Fakturering
- Kundreskontra
- Leverantörsreskontra

Andra administrativa arbetsuppgifter kan vara tex. offerthantering och försäkringsfrågor.

Din bakgrund/Dina egenskaper
Då vi är ett litet företag är det viktigt för oss att du som vill arbeta med oss är flexibel och prestigelös. Du har ett serviceinriktat sätt, samt är van vid att prioritera och gillar ordning och reda. Du trivs med att arbeta i en liten organisation där man "hugger i" där det behövs och är van att jobba med frihet under ansvar.

Du som söker har arbetslivserfarenhet inom ekonomi och administration. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av transportbranschen. Du har god datorvana, van användare av Officeprogrammen och har erfarenhet av arbete i något ekonomisystem. Vi använder oss av Navision och T5.

Information och kontakt
Tjänsten är en deltidstjänst på 50%, som för rätt person eventuellt kan utökas framöver. Arbetstiden är förslagsvis förlagd till 2 dgr ena veckan och 3 dgr andra veckan.
Tillsättning sker 1 september. Välkommen med din ansökan via www.wikan.se redan idag.

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lisbeth Ahlkvist på telefon 046-540 85 92.


Om Wikan Personal
Wikan Personal är din personliga och lokala arbetsgivare i bemanningsbranschen. Vårt breda kontaktnät hjälper dig som har rätt inställning och kompetens, till arbete. Vi verkar i flera olika branscher, vilket öppnar många dörrar för dig i jakten på nästa jobb. Vi lägger fokus på vår personal, deras välmående och utveckling. Vi kan personal.

Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wikan Personal Väst AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 maj 2022
  • Ansök senast: 12 juni 2022

Liknande jobb


20 december 2024