OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en nyfiken, numerisk och administrativt lagd person som skapa dig meriterande erfarenheter inom ekonomi? Nu har du möjligheten att få in foten på ett stort företag som befinner sig i expansiv fas där du kommer att erbjudas en långsiktig och trygg anställning. Du ska trivas att arbeta i en föränderlig miljö på ett företag som arbetar i en spännande bransch där det är på väg att hända mycket digitalt. Välkommen in med din ansökan!
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för vår kunds räkning en ekonomiassistent till deras ekonomiteam på cirka tio kollegor, där du huvudsakligen kommer att arbeta med administration kring kundreskontra. Du kommer att bli en del av ett gäng med varierande erfarenhetsnivåer, där du kommer att arbeta nära dina kollegor för att tillsammans hjälpa deras kunder med fakturahantering och enklare momsberäkningar. Du kommer att erbjudas en gedigen introduktion av en utbildare som kommer att stötta dig inledningsvis så du har rätt förutsättningar att komma in i rollen.
Du erbjuds
- Att bli en del av ett företag som verkar inom en spännande och nishad bransch
- Att arbeta i en utvecklande, bred och varierande roll där ingen dag är sig lik
- En gedigen introduktion av både utbildningsledare och teamleader för att du ska få goda förutsättningar att lyckas i rollen från start
- Tillgång till gratis gym i byggnaden varje dag mellan 06-20
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Hantera inkommande förlagsfakturor och registrera dessa i deras interna ekonomisystem
* Säkerställa att underlaget överensstämmer med ordrarna från kund
* Löpande uppdatera prenumerationssystemet så det stämmer överens med de uppgifter som lämnas på fakturan så som prenumerationsperiod, leverans- och förlagsadress, titel, pris etc.
* Uppdatera valutor i systemet i samband med fakturering
* Sköta övrig administration och stötta kollegor i teamet när det behövs
VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad gymnasieutbildning med inriktning ekonomi där du fått teoretisk erfarenhet av enklare ekonomiska beräkningar
- Talar och skriver obehindrat på svenska då all kommunikation sker på svenska
- Har någon form av administrativ erfarenhet så du har förmågan att arbeta strukturerat och mot uppsatta deadlines
- Har tidigare arbetat i Officepaketet
Det är meriterande om du har kunskaper i övriga nordiska språk.
Tjänsten ställer inga krav på högre utbildning eller flera års arbetslivserfarenhet då arbetsuppgifterna och ansvaret kommer att spegla lönen för tjänsten. Om du har några frågor gällande detta får du gärna höra av dig till rekryteringsteamet.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsvillig
- Noggrann
- Strukturerad
- Problemlösningsorienterad
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, 8-17 med flextid
* Placering: Kista, Stockholm.
Vår rekryteringsprocess
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231