OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en riktigt duktig ekonomiassistent med erfarenhet av leverantörsreskontra? Vill du arbeta på en spännande och annorlunda myndighet? Då är det här tjänsten för dig!
Beskrivning
Perido söker nu en ekonomiassistent för kunds räkning. Kunden är en myndighet som arbetar med rättsfrågor och har verksamhet på flera ställen i Sverige. Den här tjänsten är placerad mitt i centrala Stockholm.
I rollen som ekonomiassistent kommer du främst att arbeta med leverantörsreskontra där du bland annat läser in leverantörsfakturor för elektronisk fakturahantering, kontering och löpande analyserar och underhåller leverantörsreskontran. Du kommer också att arbeta med avstämningar och se till att fakturorna kommer in och godkänns i tid, även andra redovisningsuppgifter kan komma att förekomma. Vi söker dig som är strukturerad, noggrann och som brinner för redovisning. Vi tror att du har goda kunskaper i området idag men vill gärna lära dig ännu mer! Varmt välkommen med din ansökan!
Kravprofil
- Relevant eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet
- Några års relevant erfarenhet, gärna statlig
- Goda kunskaper i Agresso
- Goda datakunskaper
- Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
Ansökan
Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnumret 9631CT i ärenderaden.
På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har annan akut fråga kan du mejla vår frågemejl (fraga@perido.se), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Referensnummer
9631CT
Kontakt
E-post ansökan: rekrytering@perido.se
Övriga frågor: fraga@perido.se