Ekonomiassistent med ansvar för AP och anläggningsregistrering

Arbetsbeskrivning

Vår kund, en välkänd organisation inom forskning och utveckling av högteknologiska tjänster, söker nu en medarbetare till avdelningen för leverantörsreskontra och anläggningsregister. Detta är ett tidsbegränsat uppdrag på 6 månader med möjlighet till förlängning eller anställning.

Start så snart som möjligt - senast i januari 2024. Tjänsten är med placering på huvudkontor i Stockholm, möjlighet till hybrid arbete.

 

Ditt arbete kommer inkludera:

Ansvar för leverantörsreskontran, från ankomstregistrering till avstämning.
Hantering av anläggningsregistret, inklusive bokföring och avstämning.
Bokföring och avstämning av lager, med deltagande i årliga inventeringar.
Aktiv medverkan i månads- och årsbokslut, inklusive avstämningar.
Upprättande av rutinbeskrivningar och deltagande i projekt.
Eventuell hjälp med andra uppgifter på ekonomiavdelningen.


Vi söker dig som har:

Minst 3 års erfarenhet av leverantörsreskontraarbete.
Intresse för system och ny teknologi.
Helhetsperspektiv på leverantörsflöden och rutiner.
Erfarenhet av momshantering
Erfarenhet av att hantera anläggningsregister.
Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Minst eftergymnasial ekonomiutbildning, företrädesvis KY-utbildning eller motsvarande.
Meriterande om du har erfarenhet av ERP-systemet Dynamics 365 och leverantörshanteringssystemet ExFlow.


Din ansökan:

Uppdraget kan komma att tillsättas på kort varsel. Sök därför detta uppdrag med ditt CV så snart som möjligt. Vi kontaktar relevanta ansökningar inom kort! Vid frågor kontakta Julia Ternhem på julia.ternhem@fand.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Fand Rekrytering AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 december 2023
  • Ansök senast: 24 december 2023

Postadress

Kungsgatan 60
Stockholm, 11122

Liknande jobb


21 november 2024