Ekonomiassistent med ansvar för leverantörsreskontra till Skrotfrag

Ekonomiassistent med ansvar för leverantörsreskontra till Skrotfrag

Arbetsbeskrivning

Familjeföretaget Skrotfrag AB grundades redan 1972, med affärsidén att samla in skrotbilar och bearbeta dessa för återvinning, med hjälp av en mobil bilpress. Verksamheten har utvecklats och förfinats genom åren. I dag har Skrotfrag tre produktionsanläggningar, Agnesberg, Oskarshamn och Sjövik, samt 22 filialer, samtliga belägna i mellersta och södra Sverige. I dag är företaget en av de ledande aktörerna inom återvinning av järn och metaller, men även en aktör för övriga resurstillgångar. Skrotfrag har omkring 160 medarbetare och omsatte 1.5 Mkr (2021)

Till Skrotfrag söker vi en ekonomiassistent som ska ansvara för hela flödet av leverantörsreskontran. Här får du arbeta i ett välkomnande och expansivt företag där du är en av sex medarbetare på ekonomiavdelningen. Skrotfrag är inne i en spännande utvecklingsresa inom effektivisering och digitalisering där du har chansen att vara med på denna resa.

Om tjänsten
Tjänsten hos Skrotfrag är nyinrättad där du tillsammans med avdelningen ges möjlighet att bygga upp en struktur och ett flöde för hela leverantörsreskontran. Detta genom att utveckla processer och sätta rutiner för flödet. Du kommer självständigt ansvara för leverantörsreskontran där arbetsuppgifter innebär bland annat följande:

- Ta emot, scanna och ankomstregistrera fakturor
- Skicka ut fakturor för attest samt effektivisera flödet
- Kontering av fakturor
- Betalning och bokföring av leverantörsfakturor/självfakturor
- Kontoavstämning inför månadsbokslut
- Kontakt med leverantörer och filialer


Vem vi söker
Till den här tjänsten söker vi dig med relevant utbildning och något års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du behöver behärska svenska och engelska utan större hinder i såväl tal som skrift.

Som person ser vi att du är initiativrik, driven med en positiv och prestigelös inställning. Noggrannhet är viktigt likaså lösningsorienterat arbetssätt för ett effektivt flöde. En nyckel för att lyckas i rollen är att vara kommunikativ och samarbetsorienterad då du har kontakt med flertal personer internt och externt.

På sikt finns mycket goda utvecklingsmöjligheter inom företaget om du är intresserad av att arbeta med redovisning.

Ytterligare information
Tjänsten är på heltid med utgångspunkt från huvudkontoret i Agnesberg. Vi söker dig som kan börja så snart som möjligt, men givetvis är det viktigt att vi hittar rätt person för tjänsten. Du kommer att börja din anställning som konsult via SJR och efter sex månader är ambitionen att anställningen går över till Skrotfrag.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Sofia Erikson på 070-471 59 07. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 28 november.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 november 2022
  • Ansök senast: 28 november 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


Ekonomiassistent för vikariat

Ekonomiassistent för vikariat

27 december 2024