OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ekonomiassistent med ansvar för leverantörsreskontran till Livio
Söker du ett meningsfullt och roligt jobb kan detta vara tjänsten för dig! Du kommer att bli en del av ett team som har stor kunskap och starkt engagemang för verksamheten. Samtidigt är du en del av en växande organisation.
Mer om rollen
Du kommer att bli en nyckelspelare på ekonomiavdelningen och ansvara för att AP-flödet sköts enligt rutin och inom satta deadlines. I rollen kommer du att självständigt sköta leverantörsreskontran för flera bolag inom koncernen. Då vi nyligen implementerat ett nytt ERP system, Business central, så förutsätter vi att du löpande utvärderar och effektiviserar leverantörsfakturaprocessen.
I rollen ingår, men är ej begränsad till:
• Kontering av leverantörsfakturor
• Attestering av leverantörsfakturor
• Påminnelsehantering
• Skapa betalningsförslag
• Arbeta med att förbättra rutiner och processer i AP-flödet
• Avstämningar
•
•
Kvalifikationer
• Minimum 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
För att lyckas i rollen är du lösningsorienterad, strukturerad och noggrann. Du är även en prestigelös ”doer” samt öppen och flexibel för förändringar. Du drivs av att arbeta både självständigt men är också en lagspelare.
Du bör vara flexibel och van att hugga i efter de behov som uppstår.
Meriterande
• Kunskaper i Business Central, Navision.
• Systemintresse
Vi erbjuder
Ett spännande, ansvarsfullt och roligt arbete i en framgångsrik och växande koncern. Hos Livio finns möjlighet till kompetensutbyte mellan olika yrkeskategorier. Vi vet att vår viktigaste resurs för att lyckas är engagerade medarbetare med olika kompetenser och erfarenhet. Vi tillämpar individuell lönesättning och fast månadslön. Du kommer att ha möjlighet att fördela din arbetstid mellan hemmet och kontoret.
Detta är en tillsvidareanställning på 100 %. Provanställning tillämpas.