OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av att ha jobbat i en bred roll som ekonomiassistent där du varit behjälpig i bokslutsarbetet? Då är det här den perfekta rollen för dig!
Om tjänsten
SJR tillsätter nu en Ekonomiassistent till vår kund, en större koncern med kontor i Hammarby Sjöstad. Du välkomnas till ett härligt gäng på ekonomiavdelningen och en flexibel arbetsplats samt möjlighet att arbeta på distans en dag i veckan. Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR, med start så snart som möjligt och inledningsvis på 6 månader med möjlighet till förlängning alternativt anställning hos vår kund därefter.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
-Hantera hela kedjan av leverantörsreskontran
-Löpande bokföring
-Utreda-, analysera- samt justera felaktiga leverantörsfakturor.
-Utbetalningar
-Påminnelser, inkasso, kravhantering
-Vara behjälplig vid månad- och årsbokslut
-Daglig kontakt med leverantörer
-Skapa nya och effektivisera befintliga rutiner och processer kopplade till leverantörsreskontran.
-Övriga förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning
Lämplig bakgrund
Till denna roll söker vi efter dig med relevant utbildning inom ekonomi med flera års erfarenhet som Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra med stora flöden där du varit behjälplig i bokslutsarbetet. Du har erfarenhet av stora bolag, gärna börsnoterat bolag eller dotterbolag i en större koncern. Du behärskar Excel väl och har god systemvana samt lätt för att ta till dig nya. Det är meriterande om du tidigare jobbat i Visma och du behärskar såväl svenska som engelska i både tal och skrift.
Personliga egenskaper
För att lyckas i denna roll tror vi att du trivs med att arbeta såväl självständigt som i team. Som person är du positiv, prestigelös, ansvarsfull samt kommunikativ och har lätt att ta dig an uppgifter både högt och lågt. Du känner dig bekväm att arbeta självständigt och vågar ta egna initiativ där det behövs, samtidigt som du trivs i grupp. Du trivs bra som en del av ett team och uppskattar att ha ett brett kontaktnät, såväl internt som externt. Därtill har du ett öga för förbättringsmöjligheter och effektivisering och trivs i en föränderlig miljö.
Ansökan
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-06-24.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.