OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av leverantörsreskontra, pratar du danska och vill du ta nästa steg i karriären. Då är detta en unik möjlighet för dig att arbeta som ekonomiassistent i södra Stockholm! Vill du skapa framgång och nå dina personliga mål tillsammans med oss på Randstad Finance.
Är du utbildad inom ekonomi, och besitter erfarenhet inom redovisning och främst leverantörsreskontra, så skulle denna roll på ett internationellt bolag inom hantverkarbranschen kunna vara rätt för just dig.
Som konsult hos oss får du marknadskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag inom olika branscher. Hos Randstad Finance står din personliga utveckling i fokus och du erbjuds ett stort nätverk och aktiviteter.
Randstad Finance har som ambition att göra skillnad för människor i arbetslivet.
Ansvarsområden
Den främsta arbetsuppgiften som ekonomiassistent innebär hantering av hela flödet av leverantörsreskontra.
Självständigt förstå och arbeta med leverantörsreskontra.
Löpande bokföring, hantera fakturaflödet självständigt, skattefrågor, betalningar och även övriga administrativa uppgifter.
Du kan även komma att vara delaktig i månads- och årsbokslut och få göra konto- och balansavstämningar.
Löpande extern kontakt på danska och svenska, vara språkrör till det danska kontoret och danska myndigheter.
Randstad finance är specialister inom ekonomi, vi har ett brett samarbete med olika företag runt om i Stockholm. Att vara konsult på randstad finance innebär att du är anställd hos oss, och arbetar ute på uppdrag hos någon av våra kunder. Hos oss får du kollektivavtal med förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Vi organiserar även konsultträffar så att du får träffa dina konsultkollegor inom randstad. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, du får möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och formar ett välfyllt CV.
Kvalifikationer
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi.
Goda kunskaper i danska och svenska. Även i engelska är meriterande, då flera av våra kunder är globala bolag och har engelska som koncernspråk.
Erfarenhet av hela flödet av leverantörsreskontra, gärna större flöden.
Arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent sedan tidigare.
Vi kontaktar gärna dig också om du nyligen är färdigexaminerad från din utbildning, och inom ramen för det haft praktik som ekonom. Alternativt har du arbetat med ekonomi vid sidan av studierna eller haft sommaranställning.
Som konsult på randstad finance kommer du ha möjligheten att arbeta på olika företag, med olika förutsättningar. Därav behöver du vara flexibel, social och anpassningsbar till en föränderlig miljö. Utöver det, är det kritiskt att kunna arbeta strukturerat och lösningsorienterat. Viktigt att hålla deadlines, samt arbeta noggrant och ansvarstagande.
Om företaget
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044