OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SKL International är Sveriges Kommuner och Landstings (SKL) organisation för internationellt utvecklingssamarbete. På uppdrag av framförallt Sida arbetar vi med stöd till utveckling av lokalt och regionalt självstyre i samarbete med regioner, kommuner och kommunförbund i olika delar av världen. SKL och SKL:s medlemmar, Sveriges kommuner, landsting och regioner är vår resursbas i detta arbete.
Mer information om vad vi gör, och var, finns på www.sklinternational.se.
Vi växer och förändras och söker därför en ny kollega som under ledning av bolagets ekonomiansvarige självständigt kan sköta bolagets löpande redovisningsarbete (kundreskontra, leverantörsreskontra, verifikathantering och periodisering av kostnader), personaladministration (löneberedning inkl. hantering av reseräkningar, frånvarohantering etc.) samt avstämning av konton i samband med rapporteringar och budget av bolagskostnader.
På sikt är tanken att du även ska ansvara för delar av bolagets ekonomiska projektuppföljning.
Vi söker en gymnasieekonom med erfarenhet av självständigt löpande arbete med alla delar av redovisningsprocessen fram till bokslut. Du ska gärna ha arbetat i flera olika miljöer och ha praktisk erfarenhet av ekonomisystem, helst Hogia. Goda kunskaper i engelska såväl i tal som i skrift är ett krav, liksom hög datormognad.
Vi vill att du:
- Är strukturerad
- Har administrativ talang
- Samarbetar lätt med olika personer
- Tar egna initiativ
- Identifierar och löser problem
- Och är självgående
Vi erbjuder ett stimulerande arbete på heltid och vill att du börjar så snart som möjligt. Du delar din arbetsdag med ca 15 kollegor på kontoret på Hornsgatan, vid Slussen.
Välkommen med din ansökan, senast den 15 augusti till ekonomiassistent@sklinternational.se.
Frågor om tjänsterna besvaras av Anna Backmann, endast via epost (anna.backmann@skl.se).