OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
The Place är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Är du vår kund nästa ekonomiassistent inom inkasso? Vi söker nämligen dig med några års erfarenhet som ekonomiassistent där du arbetat med både kundreskontra och inkassohantering. Det här är ett konsultuppdrag med start omgående till vår kund som är ett välkänt företag i framkant med kontor i Kista.
Du kommer att arbeta i en stimulerande företagskultur där det är högt i tak och där verksamheten genomsyras av öppenhet, delaktighet och förankring. Här har du kul på jobbet och alla medarbetare är på olika sätt en viktig del i den gemensamma utveckling av avdelningen. Hos vår kund sätter de stort värde i att samarbeta och lösa vardagliga utmaningar tillsammans. Varje dag har avdelningen ett gemensamt möte där de tillsammans tar fram dagens arbetsuppgifter och fördelar vem som gör vad. Detta är ett konsultuppdrag på heltid via The Place med start omgående och förväntas pågå 3-6 månader med möjlighet till förlängning och eventuellt anställning på kundföretaget.
Rollen
Arbetsuppgifter som ingår i rollen är bland annat:
• Löpande arbetsuppgifter såsom mailsupport, telefon
• Bedömning av stoppad order pga förfallna fakturor
• Inkassohantering – inkassofil, inkassobetalningar, ärendehantering i Inkassobolagets portal
• Utredning oplacerade betalningar
• Bokslutsarbete – uppbokning befarade kundförluster, avstämning reskontra och diverse interna bokningar.
• Service interna kollegor och externa kunder
Dina erfarenheter
För att passa och göra succé i rollen tror vi att du har:
• Gymnasial utbildning eller motsvarande inom ekonomi
• Några års erfarenhet som ekoomiassistent
• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Erfarenhet av inkassohantering och samarbete med inkassobolag
• Mycket goda kunskaper i Excel
• Flytande svenska och mycket god engelska i tal och skift
• Meriterande om du har erfarenhet av Navision och SAP
Dina personliga egenskaper
Som person är du strukturerad och planerar gärna ditt arbete i förväg. Du organiserar och prioriterar aktiviteter effektivt samt sätter upp och håller deadlines. Du är kvalitetsmedveten, noggrann och väl medveten om och mån om att leva upp till mål och kvalitetsstandard. Andra egenskaper som uppskattas är att du är stresstålig, lugn, stabil och kontrollerad i hektiska situationer.
Låter detta som något som kan passa dig? Perfekt! Sök rollen redan idag då vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
The Place – Where happy work happens
Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.
Några förmåner som medarbetare hos The Place:
• En tilldelad jobbagent som tillsammans med dig tittar på utvecklingsmöjligheter
• Engagerat och modernt ledarskap med förståelse för livspussel
• Onboardingplan
• Kollektivavtal med pensionssparande, föräldralön m.m.
• Friskvårdsbidrag
• Specialerbjudanden
• Mentorskap
• Nätverksträffar
• Kompetensutveckling