Ekonomiassistent med erfarenhet av krav- och kredithantering

Arbetsbeskrivning

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Bixia är ett av Sveriges största elhandelsföretag. Vi växer ständigt och har idag över 250 000 kunder och en omsättning på cirka 2,3 miljarder. Vi ägs av tio regionala bolag, vilket ger oss en stark lokal förankring. Vi arbetar aktivt för utvecklingen av närproducerad förnybar el och är ett av de elhandelsbolag som köper in mest småskaligt producerad el i Norden. Energibranschen står inför många spännande utmaningar där vårt fokus är att vara en fortsatt stark och långsiktig aktör på den svenska och nordiska elmarknaden.

Arbetsbeskrivning
I vår uthyrningsverksamhet i Växjö söker vi en reskontra-, krav- och kredithandläggare. Du kommer att vara uthyrd via Experis och arbeta på Bixia som är lokaliserade i trevliga lokaler i centrala Växjö. Du kommer att tillhöra deras redovisningsavdelning och dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara:

•Kundinbetalningar och utbetalningar
•Leverantörsreskontrahantering
•Besvara frågor rörande kund- och leverantörsreskontra
•Depositionshantering
•Konkurshantering/rekonstruktioner
•Samarbete med inkassoleverantör
•Diverse löpande redovisningsuppgifter
•Telefonkontakt både externt och internt
•Övriga tillhörande administrativa arbetsuppgifter för avdelningen

Detta uppdrag är på heltid och beräknas pågå under perioden 20150810-20160228. För rätt person finns goda möjligheter till anställning på Bixia.

Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet från ekonomiarbete och då gärna specifik erfarenhet av reskontra och krav- och kredithantering. Du kan vara nyexaminerad civilekonom med viss praktisk erfarenhet eller ha flerårig erfarenhet från ekonomiarbete på redovisningsavdelning. Du har god datorvana med goda kunskaper i excel och du har lätt för att lära dig nya system.

Som person är det viktigt att du är ordningssam och noggrann samtidigt som du kan arbeta effektivt. Du är lättlärd och har förmåga att snabbt ta till dig ny information. Du har en känsla för god service och kan hantera även obekväma samtal utan att göra avsteg från regler och rutiner.

Kontaktperson
Du söker ovan nämnda tjänst genom att registrera ditt CV på vår hemsida www.experis.se. Gå sedan in på den aktuella tjänsten och klicka på ”ansök” länken. För mer information om jobbet är du välkommen att kontakta Charlotte Gustafsson via tel. 0470-74 55 90. Tillsättningen sker löpande så sök tjänsten så snart du kan.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Therese Rocafort Svensson

Angela Ekelöf
0340-66 42 71
Åsa Mårtensson
031-61 72 17
Mathias Ericson
0650-356 93
Emma Larsdotter Moström
090-702361
Jenny Viklund
0660-599 76
Helene Mårtensson
040-660 63 32
Hanna Eriksson
+4611194358
John Johansson
+46 703 24 25 19
Gosta Dreifeldt
+4642371645

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Finance Huvudkontor
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 7 juli 2015

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


20 december 2024