Ekonomiassistent med erfarenhet av kravhantering till Atea

Ekonomiassistent med erfarenhet av kravhantering till Atea

Arbetsbeskrivning

The Place är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Vi söker för konsultuppdrag till Atea en duktig ekonomiassistent med erfarenhet av kravhantering. På Atea får du möjlighet att arbeta på ett av Sveriges ledande it-företag som skapar en it-infrastruktur i världsklass och som är med och lägger grunden till ett smartare och mer innovativt Sverige.

Du kommer att arbeta i en stimulerande företagskultur där det är högt i tak och där verksamheten genomsyras av öppenhet, delaktighet och förankring. Här har du kul på jobbet och alla medarbetare är på olika sätt en viktig del i den gemensamma utvecklingen av avdelningen. Atea sätter stort värde i att samarbeta och lösa vardagliga utmaningar tillsammans. Varje dag har avdelningen ett gemensamt möte där de tillsammans tar fram dagens arbetsuppgifter och fördelar vem som gör vad. I rollen ingår du i en grupp inom kundreskontra där alla har olika kompetensinriktningar. Atea sitter i fina och moderna lokaler i Kista med närhet till t-bana, galleria, gym och restauranger. Detta är ett konsultuppdrag på heltid (8-17) via The Place med start omgående och förväntas pågå 6 månader med möjlighet till förlängning. Under sommaren finns möjlighet till någon veckas semester dock inte under v.26-28.

Rollen

Arbetsuppgifter som ingår i rollen är bland annat:

• Löpande hantera mejl och support via telefon i samarbete med dina kollegor
• Support internt till kollegor, främst kundansvariga för att svara på frågor kring tex. fakturafrågor, betalningsförmåga, räntor, betalhistorik m.m.
• Bedömning av stoppad order pga. förfallna fakturor
• Kravhantering och ärendehantering i Inkassobolagets portal
• Utredning av oplacerade betalningar
• Visst bokslutsarbete, avstämning av reskontra och diverse interna bokningar

Dina tidigare erfarenheter

För att passa och lyckas i rollen tror vi att du har:

• Gymnasial utbildning eller motsvarande inom ekonomi
• Några års erfarenhet som ekonomiassistent
• Erfarenhet av kravhantering och samarbete med inkassobolag
• Mycket goda kunskaper i Excel
• Erfarenhet av bokslut är meriterande
• Flytande svenska och god engelska i tal och skift
• Kunskaper i Navision och SAP är meriterande

Dina personliga egenskaper

Som person är du flexibel och van att hantera olika arbetsuppgifter under dagen. Du är strukturerad, proaktiv och planerar ditt arbete i förväg. Du organiserar och prioriterar aktiviteter effektivt samt sätter upp och håller deadlines. Du är kvalitetsmedveten, noggrann och väl medveten om och mån om att leva upp till mål och kvalitetsstandard. Andra egenskaper som uppskattas är att du är stresstålig då det periodvis kan vara mycket att göra.

Låter detta som något som kan passa dig? Perfekt! Sök rollen redan idag då vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Om Atea

Genom att skapa en it-infrastruktur i världsklass är Atea med och lägger grunden till ett smartare och mer innovativt Sverige. Som Nordens största leverantör av it-infrastruktur har vi bestämt oss för att vara drivande i branschen när det gäller hållbarhetsfrågor. Atea finns i sju länder i Norden och Baltikum och har ca 7200 medarbetare samt är marknadsledare i Norden och Baltikum och är den näst största it-infrastrukturleverantören i Europa. I Sverige har bolaget ca. 2600 anställda på ett trettiotal orter.

The Place – Where happy work happens

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Några förmåner som medarbetare hos The Place:

• En tilldelad jobbagent som tillsammans med dig tittar på utvecklingsmöjligheter
• Engagerat och modernt ledarskap med förståelse för livspussel
• Onboardingplan
• Kollektivavtal med pensionssparande, föräldralön m.m.
• Friskvårdsbidrag
• Specialerbjudanden
• Mentorskap
• Nätverksträffar
• Kompetensutveckling

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Place AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 april 2021
  • Ansök senast: 27 maj 2021

Liknande jobb


21 november 2024